AIMP i Spotify hi-fi z WASAPI i Pale Moon

Informacje o projekcie AIMP
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 110
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP i Spotify hi-fi z WASAPI i Pale Moon

Post autor: BienSoundPC » 10 maja 2021, 10:54

Obrazek

Spotifu ogłosiło, że startują z ofertą hi-fi, ale chwilowo brak jeszcze konkretów. Pojawiły się tylko notki na bazie oficjalnej informacji
Nowości w aplikacji Spotify zostały zapowiedziane podczas poniedziałkowego eventu on-line Spotify Stream On. Najważniejsza z nowych funkcji – streaming Hi-Fi doczekał się prezentacji przez samą Billie Eilish oraz jej brata Finneasa. Artyści w krótkim promocyjnym wideo zwracają uwagę, że muzyka w wysokiej jakości oferuje znacznie więcej szczegółów, całych warstw, nad którymi muzycy pracują w studio podczas tworzenia płyt.
Artystów można posłuchać na filmiku.
https://youtu.be/W07MvWbuWkI

Z tabeli wynika, że już teraz można odtwarzać ze Spotify muzykę z aac 128 i 256 kbit/s, gdy korzystamy z przeglądarki
Obrazek

W tym celu warto użyć Pale Moon, gdzie jako domyślny program dla podcastu jest ustawiony AIMP, a w nim jest ustawienie dla WASAPI z nadpróbkowaniem 32bit/192kHz, czyli jak w domowym sprzęcie hi-fi

Obrazek

Nową ofertę Spotify hi-fi będzie prawdopodobnie można także odtwarzać z Pale Moon i AIMP

Obrazek
Możną także zamówić BienSoundPC z konfiguracją Pale Mon z AIMP

Zarówno dla domu jak i artystycznych wizji
czy też do galerii lub atrakcyjnych barów,
i nawet dla nowoczesnych didżejów

http://soundpc.art.pl/

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 110
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
Apka Spotify ma nieco wad

Post autor: BienSoundPC » 15 maja 2021, 10:07

Obrazek

Nie zaszkodzi przy euforii z ofertą Spotify hi-fi zwrócić uwagę na celny tekst autorstwa Weroniki Makuch (na zdjęciu powyżej), który opublikowany został 18 sierpnia 2020 w Antyweb, gdzie można przeczytać m. in.:
Spotify miewa swoje problemy i pewnie każdy znalazłby jakiś jeden, który najbardziej mu przeszkadza. Czasami to kwestia niepełnych albumów, czasami pijanego algorytmu. Trudno nie zgodzić się z faktem, że aplikacja na PC jest dużo gorzej dopracowana niż ta na smartfony. Na komputerach nie możemy w łatwy sposób oznaczać nielubianych utworów, na komputerach częściej zdarzają się zwiechy. Serwis powinien działać tak samo dobrze na każdym sprzęcie, nie urządzając żadnych cyrków bez powodu. Dlaczego którykolwiek użytkownik miałby być pokrzywdzony, niezależnie od urządzeniowych preferencji? Tego niestety nie wiem, ale muszę jakoś z tym żyć, skoro nadal chcę być wierna Spotify.
https://antyweb.pl/spotify-to-najgorsza ... korzystam/

Autorka zamieściła także 28 września 2020 roku test z podtytułem
Świat idzie do przodu. Dostęp zarówno do komputerów jak i internetu coraz bardziej powszednieje. Czy posiadanie komputera bez dostępu do sieci ma jeszcze sens?
https://antyweb.pl/komputer-bez-interne ... -juz-sensu

Pytanie jest tylko, czy w dzisiejszych czasach musimy być skazanie na jeden komputer?
Obrazek
PC na domowy serwer muzyki to niewielki wydatek i łatwo go podłączyć do tradycyjnego zestawu hi-fi.
https://sites.google.com/site/audiowdouzmpc/home

Obrazek

Czy nowoczesna koncepcja magnetofonu z AIMP jest zrozumiała tylko dla doświadczonych melomanów?
https://sites.google.com/site/audiofilp ... nie-muzyki
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, 06:37 przez BienSoundPC, łącznie zmieniany 1 raz.

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 110
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP nie ma niestety wtyczki dla obsługi Spotify

Post autor: BienSoundPC » 17 maja 2021, 15:39

Obrazek Tekst https://antyweb.pl/spotify-interfejs napisany 2020-08-19 przez Krzysztofa Rojka rozpoczyna się:
Spotify ma kilka ważnych zalet i całe multum wad. Jedną z nich jest to, że w ich interfejsie nijak nie można się połapać

Mój stosunek do Spotify najprościej można określić mianem „love-hate relationship”. Z jednej strony serwis pozwala na legalny i bardzo przystępny cenowo dostęp do twórczości większości zespołów których słucham, w tym praktycznie wszystkich nowych wydawnictw. Z drugiej – lista rzeczy, które w serwisie są do poprawy jest bardzo długa, zaczynając od dramatycznie niskich stawek dla muzyków, przez niepełne albumy, a na braku niektórych funkcji np. na PC kończąc. Jednak zmiany w którymkolwiek z tych obszarów są… mało prawdopodobne, jeżeli ująć by to w delikatnych słowach. To, co jednak jest możliwe do zmiany i czego (moim zdaniem) Spotify bardzo potrzebuje to zmiana w jednym kluczowym obszarze.

Ten tekst skłaniania do refleksji - Szkoda, że AIMP nie ma wtyczki dla obsługi Spotify.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2021, 06:35 przez BienSoundPC, łącznie zmieniany 1 raz.

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 110
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
60 milionowa kolekcja Spotify trzyma w szachu rynek fonograficzny

Post autor: BienSoundPC » 06 cze 2021, 23:37

Oferta Spotify z darmowym udostępnianiem wymusiła już zmiany na rynku, ale w jakim kierunku pójdzie dalej ?

Wikipedia w j. ang. podaje o Sotify: "It is one of the world's largest music streaming service providers, with over 356 million monthly active users, including 158 million paying subscribers, as of March 2021". W polskojęzycznym opisie można także przeczytać m.in.
Serwis oferuje cyfrowe objęte prawami autorskimi nagrania muzyczne i podcasty, w tym ponad 60 milionów utworów, pochodzące od wytwórni płytowych i firm medialnych[3]. Jako freemium usługa, podstawowe funkcje są bezpłatne z reklamami i ograniczoną kontrolą, podczas gdy dodatkowe funkcje, takie jak słuchanie offline i słuchanie bez reklam, są oferowane za pośrednictwem płatnych subskrypcji. Użytkownicy mogą wyszukiwać muzykę na podstawie wykonawcy, albumu lub gatunku, a także tworzyć, edytować i udostępniać listy odtwarzania.

Spotify prezentuje społecznościowe podejście do słuchania i odkrywania nowej muzyki (listy znajomych, rekomendacje itp.). Wersja bezpłatna zawiera reklamy emitowane podczas słuchania muzyki. Nie pozwala na słuchanie muzyki bez połączenia z Internetem oraz słuchanie za pomocą Smart TV. Aplikacja mobilna na smartfon pozwala na odtwarzanie tylko w trybie losowym. Odtwarzacz internetowy na komputerze (dostępny pod adresem open.spotify.com) umożliwia odtwarzanie muzyki w trybie standardowym oraz losowym.
Dalej pojawia się informacja: "Spotify zostało opracowane w 2006 roku przez zespół firmy Spotify AB w Sztokholmie, w Szwecji.". Natomiast już w pierwszym zdaniu hasła w j. szw. podane jest: "Spotify Technology S.A. jest międzynarodowym przedsiębiorstwem szwedzkim, które od 7 października 2008 r. zapewnia usługę, by słuchać muzykę ze strumienia i podcastów." W stopce hasła w j. pol i ang. jest data powstania 23 kwietnia 2006, a w j. szw. dopiero 2 maj 2006. Wyjaśnienia należy szukać w szwedzkim opisie i zdaniu, które brzmi:

"Spotify został uruchomiony w okresie, który był trudny dla branży muzycznej".

Podane jest do tego wyjaśnienie: "Zredukowana gotowość do zapłaty i nielegalne udostępnianie plików spowodowały o połowę mniejsze przychody branży". Dalej jest informacja: "Daniel EK i Martin Lorentzon poświęcili 2 lata, by podróżować i prezentować nowy model dystrybucji - do strumieniowej muzyki zamiast posiadania go - dla dużych firm muzycznych". Podsumowanie tego jest jasno podane: "Po 2,5 roku, gdy wszystkie umowy były na miejscu, można było na początku listopada 2008 r. uruchomić Spotify."

Optymistycznie w opisie brzmi:"Po kilku latach dużych strat w sprzedaży płyt Spotify stał się dla firm fonograficznych sposobem na wyjście z kryzysu. Odnotowano szybko rosnące przychody i aż 75% pochodziło ze Spotify".

Sytuację w praktyce lepiej prezentuje jednak inny fragment opisu: "Przez lata różni artyści i wytwórnie płytowe groziły opuszczeniem Spotify z powodu niskich wynagrodzeń i zmniejszającej się sprzedaży, ale w większości zostali zmuszeni do pozostania, ponieważ Spotify stał się wiodącym na świecie źródłem dystrybucji muzyki. Wiosną 2015 roku rynek strumieniowego przesyłania muzyki po raz pierwszy przewyższył ten ze sprzedażą płyt w USA. Według szacunków Spotify dysponował większymi zasobami niż cała branża fonograficzna w USA. Szacowano, że Spotify ma aktywa o wartości ponad 8 miliardów dolarów".
Obrazek
Z opisu widać, ze Spotify trzyma teraz w szachu przemysł fonograficzny, ale można także przeczytać: "W grudniu 2017 r. Spotify nawiązał strategiczne partnerstwo z chińskim Tencentem. Firmy wymieniły się ze sobą udziałami. Zmiana spowodowała, że ​​Spotify stał się właścicielem 9% Tencent Music Entertainment, a Tencent stał się 7,5% właścicielem Spotify. Dopiero to spowodowało, że: "Prawie dziesięć lat po premierze Spotify jest notowany na nowojorskiej giełdzie", a w 2019 roku Tencent mógł zwiększyć swój udział do 9,2%". Wiki w j.pol. lakonicznie informuje: "Spotify w celu wejścia na chiński rynek wymienił się na akcje z firmą Tencent Music Entertainment".

Czy z Apple chodziło tylko o wejście na giełdę w NY, ale zabrakło zaufania w USA?
Obrazek

Kooperacja z Apple to temat wykreowany w mediach. Wiele wskazuje, że w Apple nie uwierzono w przyszłość Soptify. Jednym z powodów mogła być patowa sytuacja z przemysłem fonograficznym. Informacja Wikipedii w j.pol. i szw. nie porusza tematu Apple, ale w j.ang. jest bardzo obszerny i szczegółowy opis, który rozpoczyna się: https://en.wikipedia.org/wiki/Spotify#D ... with_Apple
In July 2015, Spotify launched an email campaign to urge its App Store subscribers to cancel their subscriptions and start new ones through its website, bypassing the 30% transaction fee for in-app purchases required for iOS applications by technology company Apple Inc. A later update to the Spotify app on iOS was rejected by Apple, prompting Spotify's general counsel Horacio Gutierrez to write a letter to Apple's then-general counsel Bruce Sewell, stating: "This latest episode raises serious concerns under both U.S. and EU competition law. It continues a troubling pattern of behavior by Apple to exclude and diminish the competitiveness of Spotify on iOS and as a rival to Apple Music, particularly when seen against the backdrop of Apple's previous anticompetitive conduct aimed at Spotify … we cannot stand by as Apple uses the App Store approval process as a weapon to harm competitors."
Ciekawe jest, że Wiki w j.ros. także o tym wspomina, a w tłumaczeniu Google ta notka brzmi dość osobliwie: https://ru.wikipedia.org/wiki/Spotify#% ... 1%81_Apple

Po premierze w 2008 roku Spotify szybko stał się popularny w Europie i ukradł niektórych swoich użytkowników z iTunes firmy Apple. Daniel Eck twierdził, że dyrektor generalny Apple Steve Jobs zadzwonił do niego pod koniec 2010 roku i przez kilka minut oddychał przez telefon. Według dziennikarzy Svenska Dagbladet i Seana Parkera, Apple uniemożliwia uruchomienie Spotify w Stanach Zjednoczonych od 2010 roku.

W lipcu 2015 roku aplikacja Spotify iOS bez funkcji płatności została odrzucona przez Apple, który otrzymuje 30% każdej transakcji. Spotify pisze list do Unii Europejskiej w sprawie nieuczciwej konkurencji, który został rozpatrzony dopiero w 2017 r. Unia Europejska postanawia utworzyć komisję do rozpatrzenia sprawy.

W marcu 2019 r. Daniel rozmawia z Komisją Europejską i Komisarzem ds. Konkurencji, wyjaśniając, że Apple, który jest zarówno właścicielem jedynego sklepu z aplikacjami na iPhone'a, jak i konkurencyjnej usługi strumieniowego przesyłania muzyki, ma konflikt interesów i wymaga, aby wszystkie aplikacje płacić 30% dochodu narusza uczciwą konkurencję. Komisja przyjmuje skargę do rozpatrzenia.

Apple odpowiedział w komunikacie prasowym na twierdzenia, że ​​jest podmiotem komercyjnym, a wszystkie aplikacje podlegają tym samym warunkom korzystania z iTunes; obniżenie trzydziestoprocentowej stawki dla aplikacji muzycznych byłoby niesprawiedliwe w stosunku do wszystkich innych aplikacji.


ODPOWIEDZ