Atuty cyferk nie zawsze najistotniejsze w ofertach: Spotify, Deezer, Tidal

Informacje o projekcie AIMP
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Atuty cyferk nie zawsze najistotniejsze w ofertach: Spotify, Deezer, Tidal

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Interesująca dla wymagający melomani jest możliwość skorzystania z AIMP przy odtwarzaniu muzyki ze: Spotify, Deezer i Tidal. Taką opcję daje webplayer używany z przegladarką Pale Moon, gdzie domyślnym programem dla podcastu jest AIMP. Pozwala to zastosować nadpróbkowanie 32bit/192kHz, czyli jak z domowymi odtwrzaczami hi-fi.

Proste zestawienia na ten temat są w oddzielnych postach:
Spotify viewtopic.php?f=2&t=39335
Deezer viewtopic.php?f=2&t=39336
Tidal viewtopic.php?f=2&t=39337

Zalety dystrybucji muzyki przez internet są oczywiste, lecz nowe możliwość podporządkowane zostały masówce.
Blokuje to rozwój ofert ukierunkowanych na bardziej wymagających odbiorców. Brakuje również czaru z zakupem płyt, chociaż internet daje w tym zakresie bardzo ciekawe możliwości. Nic więc dziwego, że kwitnie handel używanym winylem i najróżniejsze mity. Ten temat został poruszony szerzej w serwisie o dobrym oprogramowaniu https://www.dobreprogramy.pl/@audiofilp ... log,114642

Własna kolekcja zapewnia także relaks z muzyką
Obrazek

i w tym celu nie potrzeba już zajmujących wiele miejsca płyt winylowych, czy srebrnych krążków.
https://sites.google.com/site/audiofilp ... nie-muzyki

Cyfrowe technologie spowodowały, że można mieć kolekcję i komfort

Obrazek

Zakładano to już w latach 50 ubiegłego wieku, co widać na obrazku z brytyjskim zestawem Quad dla mono

Obrazek
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Atut z internetem ma jednak istotne ograniczenie

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Muzyka ze strumieni wydaje się całkowicie pewna, ale tak nie jest. Nie wiemy nigdy jak do nas dociera z serwera dostwcy. Nie ma przez to gwarancji, że można będzie zawsze korzystać bezproblemowo z usług dostwacy muzyki.
  • W Chinach funkcjonuje już system cenzury treści, która zostaje udostępniana obywatelom tego kraju.
  • Rosja ma takie same ambicje, lecz do tego brakuje tam jeszcze skutecznej technologii.
  • Podobne zakusy ma wiele mniejszych państw, gdzie brak stosownej technologii powoduje toporne działania, które w szerszym zakresie zakłócają różne usługi w internecie
Blokadę serwisu z muzyką może więc spowodować tam niewygodny dla polityków artysta.

Obrazek

Warto przeczytać artykuł "Rozłączenie internetu", który tygodnik Polityka opublikowł w nr 18/2021 (3310) na str. 57.
Wersja elektroniczna ma tytuł "Kto i jak chce kontrolować sieć". https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... -siec.read

Można tam przeczytać na wstępie:
Dziewicza sieć, która w 1969 r. połączyła cztery uniwersytety w Kalifornii i Utah, powstała dzięki grantowi od ARPA, agencji departamentu obrony USA stworzonej krótko po starcie sputnika w kosmos.
Ten fakt użyty został jako kluczowy argument dla blokowania internetu w Chinach, Rosji, czy Iranie. Paradoksalnie przez to właśnie tam mogą zrodzić się ciekawe rozwiązania dla wymagających melomanów, by mogli w pełni korzystać z zalet dystrybucji muzyki w strumieniach.

W Polsce antyamerykański argumet wprawdzie nie działa, lecz są zakusy na kontrolowanie muzyki. Skutecznym narzędziem do tego może stać się tu kwestia tantiemów. W czasie pandemii wielu polskich muzyków uzależniło się już od władzy i teraz wspólna akcja w temacie tantiemów może stać się całkiem realna. Niekoniecznie musi to być dostatecznie skuteczne działanie, by utrudnić odtwarzanie muzyki z serwisów strumieniowych.

Najbardziej podatny na naciski wydaje się Tidal, którego nie stać na straty z nieistotnych dla tego projektu powodów. Bardziej odporny wydaje się francuski Deezer, gdzie jest realne ryzyko strat wizerunkowych, jeżeli w jakiś spsoób zostanie ograniczona wolność wyboru.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

3 oferty w roli konkurencji dla rynku fonograficznego

Post autor: BienSoundPC »

Spotify, Deezer, Tidal mogły mieć ambicje przechwycenia rynku dystrybucji muzyki od producentów fonogramicznych

Intenet miał tu służyć jako "nośnik" dystrybucyjny. Podobne zakusy były dawno temu z taśmami i przy okazji wykreowano analogową kwadrofonię - o czym można poczytać na odzielnej stronie https://sites.google.com/site/audiowdou ... -pc#logika

Monopolizowanie "nośnikiem" nie jest jednak skuteczne i na dodatek obecnie rynek muzyczny wygląda zupełnie inaczej, bo jest na nim bardzo wielu aktorów. Na tym rynku największe zmainy zainicjowane zostały przez MTV, chociaż były przy tym zakusy monopolistyczne z "nośnikem", którym w tym przypadku był teledysk w transmisji telewizyjnej o każdej porze dnia i nocy. W trend zmian silnie wpisuje się również Eurovision Song Contest.
Obrazek
Konkurs Piosenki Eurowizji (ang. Eurovision Song Contest, w skrócie ESC, fr. Concours Eurovision de la Chanson, potocznie Eurowizja) – telewizyjne widowisko muzyczne, organizowane od 1956, składające się z prezentacji „na żywo” utworów wykonywanych przez przedstawicieli publicznych stacji telewizyjnych zrzeszonych w Europejskiej Unii Nadawców (EBU) oraz następującego po nim głosowania, zwieńczone wręczeniem pamiątkowej statuetki wykonawcy zwycięskiej propozycji i powtórnym występem laureata.
Pierwsza edycja tej imprezy zyskała największą publiczność z pomocą radia. Poźniejsze stały się już popularną atrakcją dla telewizdów i przycjągają również ogromną uwagę innych mediów. Początkowa formuła uległa z czasem bardzo dużej zmianie, ale impreza ma nadal istotne znaczenie dla rynku fonograficznego. Jest to jedno z najchętniej oglądanych niesportowych wydarzeń międzynarodowych na świecie, a od 2000 transmitowane jest także przez Internet. Jest ważnym forum promocji dla rynku muzyki popularnej, a podstawą nie jest tu teledysk. Więcej o Eurowizji jest np w Wikideiii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konkurs_P ... _Eurowizji

Ambicje Spotify, Deezer, Tidal, by z "nośnikem" internetowym zmonopolizować rynek okazały się mało realne, bo gama dustrybucyjna dla muzyki jest teraz zbyt szeroka. Kluczowym dystrybutorem dla oferty tych 3 dostwaców stają się przez to operatorzy sieci komórkowych. Dobrym przykładem jest oferta Orange w Polsce, która zapewnia nieograniczony dostęp do wielu serwisów, a te przekazują operatorowi stosowną prowizję. https://www.orange.pl/lp/music-pass
Dzięki usłudze Music Pass możesz słuchać ulubionej muzyki w wybranych aplikacjach i serwisach muzycznych bez pomniejszania swojego pakietu GB.
Jednak już kilka lat temu, gdy w ofercie Orange sensacją było tylko Deezer w notce na ten temat zaakcentowano : https://komorkomania.pl/6586,deezer-pre ... e-lubie-to
Konto Premium+ różni się dodaniem opcji odsłuchu muzyki na radiach IP czy IP TV oraz trybem offline na komórce (Deezer Mobile) i komputerze (1 PC/Mac). Jeżeli więc ktoś słucha muzyki online na kompie, korzystanie (ze stacjonarnym internetem) z droższej opcji nie jest zbyt opłacalne.
Na głównej stronie własnego formatu TIDAL MQA https://www.mqa.co.uk/ jest treść wskazującą na kierowanie się do roli administratora usług z ofertą producentów fonograficznych
MQA momentum continues to grow
We’ve been busy forging new relationships with musicians, record labels and music lovers around the world.

Obrazek
“Music fans will love it when they hear it, and WMG is thrilled to be partnering with MQA to take the next step in bringing hi-resolution music to consumers across the globe.”

Craig Kallman,
Chairman & CEO of WMG’s Atlantic Records division Warner Music Group

Obrazek
“With MQA, we are working with a partner whose technology is among the best solutions for streaming Hi-Res Audio, and one that doesn't ask music fans to compromise on sound quality for convenience.”

Michael Nash,
Executive Vice President of Digital Strategy at UMG

Jednocześnie można przeczytać w informacji o Deezer, która jest m.in. w Wikipedii:https://en.wikipedia.org/wiki/Deezer
Deezer (stylized as deezer) is a French online music streaming service. It allows users to listen to music content from record labels, including Universal Music Group, Sony Music and Warner Music Group (owned by Deezer's parent company Access Industries) as well as podcasts on various devices online or offline.
Oba serwisy ściśle współpracują z Warner Music Group, a ten jest własnością Access Industries, https://en.wikipedia.org/wiki/Access_Industries
Obrazek
który działa w obszarze media i telekomunikacja oraz kapitał wysokiego ryzyka. Zainwestował także w Sopotify i Facebook.

Natomiast w temacie Spotify jest m. in. w Wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Spotify
New reports in April confirmed that Spotify and Universal Music Group had reached an agreement to allow artists part of Universal to limit their new album releases to the Premium service tier for a maximum of two weeks.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Blokady internetu bardzo blisko nas

Post autor: BienSoundPC »

Konkretny przykład z groźbą blokady internetu mamy w naszym najbliższym sąsiedztwie.

Obrazek

Powodem jest sankcjonowane przez władze państwowe porwanie z wojskowym mysliwcem MIG-29 samolotu pasażerskiego Boeinga 737 prywatnych linii lotniczych Ryanair, co było osobistą decyzją Aleksandra Łukaszenki i sam to potwierdził w matariale telewizyjnym, który szeroko udostepniono nadawcom na całym świecie, prze co pojawił się u nich w głównych wiadomościach.

Obrazek

Gazeta.pl podaje na ten temat: https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27 ... pitan.html
Do "porwania" - jak to określił premier Mateusz Morawiecki - doszło tuż przed granicą z Litwą. Białoruscy kontrolerzy mieli oznajmić pilotom, że na pokładzie znajduje się bomba. W pobliżu maszyny pojawiły się myśliwce.
Ograniczenia z internetem, którymi w TV groził Aleksander Łukaszenka są jego bezpośrednią reakcją na absolutnie słuszną decyzję po porwaniu, by chronić pasażerów i omijać teraz białoruską przestrzeń powietrzną. Jeżeli takie porwanie samolotu jest dla uwięzienia młodego dziennikarza, to niewygodny artysta może być tym bardziej powodem dla blokady serwisu z muzyką.

Blokowanie pojawiło się również 10 miesięcy temu, o czym poinformowano m.in. w serwisie dobreprogramy.pl https://www.dobreprogramy.pl/na-bialoru ... 578053249a
Niezależne media donoszą o istotnym ograniczeniu dostępu do sieci trwającym od niedzielnego poranka, a zdaniem wybranych europejskich społeczników, w nocy z niedzieli na poniedziałek internet mógł zostać wyłączony na Białorusi kompletnie. To pokłosie zakończonych właśnie wyborów prezydenckich.
Szerzej na temat ryzyka zablokowania np serwisów z muzyką jest w poście powyżej pt "Atut z internetem ma jednak istotne ograniczenie"viewtopic.php?f=2&t=39338&p=45451#p45442

Obrazek

Jest komentarzem w temacie artykułu Mariusza Zawadzkiego pt "Rozłączenie internetu", który tygodnik Polityka opublikowł w nr 18/2021 (3310) na str. 57, a wersja elektroniczna ma tytuł "Kto i jak chce kontrolować sieć" https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... -siec.read
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

CD Quality i kwestie opłaty za udostępnianie muzyki

Post autor: BienSoundPC »

Bardzo zachęcającą wyglądają cyferki w tabelce zamieszczonej w poście pt "1411 kbps nazywane CD Quality i 320 z mp3 w ofertach Deezer" viewtopic.php?f=2&t=39336#p45454

Obrazek

Logika określenia CD Quality dla FLAC jest tam dość naciągnięta, ale jednocześnie oczywiste jest, że szkoda przesyłać w strumieniu duże pliki, gdy mogą być zmniejszone z użyciem bezstratnej metody. Nasuwa się przy tej okazji pytanie, czy musi to być FLAC. Tidal twierdzi przecież, że ich MQA jest lepszy i "wciąż pracuje nad rozwojem swojej aplikacji ... Kolejnym etapem jest zwiększenie liczby utworów dostępnych w najwyższej jakości dźwięku ".https://www.telepolis.pl/tech/rozrywka/ ... log-master
Obrazek
Nie można przez to wykluczyć, że MQA stanie się z czasem ważnym standardem dla serwisów z muzyką, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że właścicielem Deezer jest Access Industries, a jego interesy obejmują także działalność Tidal i Spotify, o czym jest w zakończeniu postu "3 oferty w roli konkurencji dla rynku fonograficznego" viewtopic.php?f=2&t=39338

Obrazek

Całkiem możliwe jest przez to, że MQA stanie się standardem w ofertach dla koneserów. To pozwoli przy okazji na większe zróżnicowanie opłat za jakość udostępniania nagrań z muzyką. Takie rozróżnienie już jest i ma nawet całkiem zgrabne uzasadnienie w ofertach, że reklama pokrywa opłaty za te z niższą jakością, a przy wyższych wymaganiach trzeba już płacić samemu.

Siłą napędową dla większego zróżnicowanie mogą stać się nowe rozporządzenia dotyczące biznesu w internecie, co może jednak nieco potrwać, bo temat jest trudny i ma rozmiar globalny. Złożoność tego widać nawet na przykładzie próby z bardzo zawężonym zakresem - by w Polsce uporządkować temat z artystami.

Obrazek
Pokazuje to m. in. tekst Bartka Chacińskiego w tygodniku "Polityka" nr 23(3314) na str.78, który ma tytuł "Grilowanie artystów", a w podtytule jest:
Majowa burza wokół nowej ustawy dla ludzi kultury potwierdza jedno: artyści, choć kochani pojedynczo, łatwo stają się zbiorowym wrogiem publicznym.
Obrazek
Wersja internetowa ma tytuł "Ustawa dla artystów: jeszcze nie przeszła, a już dzieli" https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... zieli.read

MQA ma największe zalety dla wydawców fonograficznych

Temat FLAC i MQA staje się mniej zawiły przez określenie CD Quality. Na srebrnych krążkach muzyka zapisana jest z próbkowaniem 44,1 kHz, a w studio standardowo używa się 48. Ta różnica była wymogiem wydawców fonograficznych, by zarządzana przez nich muzyka mogła zostać wydana na płytach CD. We FLAC muzyka udostępniana jest z niestudyjnym próbkowaniem i do tego może nawiązywać akcentowanie CD Quality. Oferta nagrań z MQA może mieć studyjne 48 kHz i w nazwie jest Master Quality Authenticated, bo ich kopiowanie w celach komercyjnych można już lepiej zabezpieczyć. Polskojęzyczny słownik hi-fi podaje: https://www.hifi.pl/slownik/mqa.php
MQA (Master Quality Authenticated) to technologia kodowania sygnału cyfrowego mająca za zadanie poprawienie jakości, przy zachowaniu umiarkowanej przepływności bitowej. Technologię tą opracowali Bob Stuart z firmy Meridian i brytyjski matematyk Peter Craven. Dla popularyzacji i licencjonownaia MQA utworzono osobną firmę MQA Ltd. Po kilkuletnich eksperymentach, począwszy od 2016 roku zaczęły się pojawiać komercyjne implementacje sprzętu i nagrań MQA.
gdzie w kolejnym akapicie przewija się dekoder", który może stać się właściwym zabezpieczeniem dla wydawców
Aby wykorzystać w pełni zalety MQA trzeba zastosować koder przy rejestracji i dekoder przy odtwarzaniu. Plik MQA ma postać zwykłego pliku z liniowym zapisem PCM, jak na przykład WAV, FLAC, AIFF. W pliku MQA są jednak zaszyte dodatkowe informacje. Informacje te dotyczą składowych sygnału powyżej 20kHz i są umieszczone poniżej poziomu szumów w pliku MQA. Aby wykorzystać te dodatkowe informacje potrzebny jest dekoder MQA. Bez takiego dekodera plik też zostanie normalnie odtworzony przez sprzęt pozbawiony obsługi MQA, a według firmowych informacji nawet w takim przypadku jakość będzie nieco lepsza niż z płyty CD.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

48 kHz z MQA i CD Quality z FLAC

Post autor: BienSoundPC »

MQA oferuje nowe możliwości, a CD Quality z FLAC zagraża wydawcom płyt, chociaż powiela ich stare zabezpieczenia.

Temat jest już szerzej poruszony w polskojęzycznym serwisie o dobrym oprogramowaniu. Szczególna uwaga zwrócona jest z historyczną perspektywą na kwestie kopiowania nagrań na kasety. Miał to utrudnić standard CD Audio 44.1 kHz, ale czas pokazał, że nie ograniczył kopiowania na kasety, a później do mp3. W praktyce stał się nawet pomocny dla nielegalnego kopiowania, bo niewiele osób dysponowało sprzętem, który pozwalał w pełni usłyszeć lepszą jakość odtwarzania z płyty CD. https://www.dobreprogramy.pl/@audiofilp ... log,114696

W komentarzach pojawił się temat pirackich kaset w Polsce.
Europa Wschodnia to miała piractwo,kupowało się kasety i zgrywało z radia.Do ustawy o prawach autorskich w Polsce była wolna amerykanka,tak jak z giełdami i oprogramowaniem komputerowym.Wtedy nikt za to nie ścigał.Tak było wszędzie za żelazną kurtyną.W Polsce zarobki były rzędu 300-500 PLN,a oryginalna kaseta z muzyką kosztowała 40 PLN.Płyta CD 60 PLN.Zaczęły powstawać pierwsze wytwórnie i tak spopularyzowało się Disco Polo na kasetach.
Obrazek

W związku z tym nie zaszkodzi nieco uporządkować czasowo to o czym jest komentarz i tekst wpisu. Kasetę Philips zaprezentował w 1963 roku na targach RTV w Berlinie, ale z myślą o dyktafonach. Radiowe listy przebojów pojawiły się w Polsce wcześniej niż kasety z nagraniami, ale funkcjonowało już piractwo na pocztówkach dźwiękowych. Powszechnie nagrywać z radia i płyt zaczęto na produkowane u Kasprzaka lampowe magnetofony szpulowe na licencji Grundinga, ale było to na "użytek własny", na nie dla komercyjnej dystrybucji wydawniczej.

Obrazek

Kasprzak zaoferował już w 1958 roku magnetofon szpulowy "Melodia", ale jego cena była mało przystępna. Podobnie kolejne modele "Piosenka' i Tonette", a konstrukcje tranzystorowe zarezerwowane były dla milicji, służb specjalnych itd.

W 1971 zaoferowano pierwszy kaseciak, który był mono i na licencji Thomsona, czyli drogim na lokalnym rynku.

Obrazek

Dopiro w 1987 pojawił się "Kajatek", czyli przenośny kaseciak typu walkman, ale na świacie hitem był już diskman i niebawem odtwarzacz mp3.

Obrazek

Natomiast pierwszy deck "Marcin" do wieży hi-fi był "składakiem" na podzespołach dostarczonych przez Sanyo, co powodowało, że produkt był drogi, a na dodatek nie miał nawet Dolby B. W zamian miał CNRS - Complementary Noise Reduction System, który teoeretycznie mógł mieć więcej zalet technicznych, ale nie koniecznie w praktyczym użyciu masowym, by nie kolidował z licencją Dolby https://pl.wikipedia.org/wiki/CNRS_(elektronika)

Na przemysłową skale piractwo na kasetach zakwitło w Polsce, gdy pojawił się sprzęt "z zachodu", który w wiekszości miał "standardowo" Dolby B. Największymi beneficjentami stali się więc ponownie globalni producenci sprzętu RTV, czyli tak jak dużo wcześniej w innych częściach świata.

Obrazek
Zaintersowani tematem polskich magentofonów mogą przeczytać więcej w polskojęzycznym serwisie High Fidelity, gdzie jest tekst z 1 września 2014, którego autorem jest doc. dr inż. Maciej Tułodziecki z Politechniki Warszawskiej, a w latach 1972-1978 pracujący w Zakładach Radiowych im. Kasprzaka w Warszawie. http://highfidelity.pl/@main-2184&lang=

Współczesny magnetofon na PC https://sites.google.com/site/audiofilp ... nie-muzyki

Teraz można skonfigurować sobie PC i podłączyć z tradycyjnym zestawem audio, który z wymogami hi-fi poradzi sobie lepiej od dostępnej w marketach i internecie masówki ze współczesnym sprzętem. Kolekcję muzyki na twardym dysku najłatwiej jest zacząć budować z kopiami własnych płyt. Ciekawe nagrania są także nadal masowo udostępniane w serwisach strumieniowych. Koszt pobrania ich może być za jakiś czas dużo wyższy.

Rarytasem mogą niebawem stać się dobre oryginały z MQA. Podobnie jak te rzetelnie zrobione z FLAC.

Winyl wskazuje już drogę w tym kierunku, chociaż często jest to tylko snobizm i kupowane są zdarte płyty lub bezwartościowy złom w marketach, który produkowany jest na zdezelowanych już maszynach, a na dodatek odtwrzane są na gramofonach z jeszcze gorszą jakością.

Wykonana z kolekcjonerską starannością cyfrowa kopia unikalnego nagrania z winylu staje się również wartościowa.

Obrazek

Więcej w tym temacie jest w wątku pt AIMP dla cyfrowych kopii z rowka winylu viewtopic.php?f=2&t=39334
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

2012 to tylko cyferki przy Master w ofercie Tidal tego nagrania z PRL

Post autor: BienSoundPC »

Tytułowy utwór pojawił się 23 czerwca 1977 jako finalny na festiwalu w Opolu i Agnieszka Osiecka zapowiedziała jego wykonanie z udziałem "nieznanego w kraju, ani za granicą tria rewelersów": Wiesław Gołas, Jonasz Kofta i Wojciech Młynarski. Na YouTube (1:12:01) https://www.youtube.com/watch?v=cLpubSMI3PM (1:12:01)

Obrazek

Płytę Maryla Rodowicz nagrała w 1976 roku i mało prawdopodobne jest, że w 2012 roku dostępna była oryginalna taśma ze studio, by Tidal mógł oferować Master. Wiele wskazuje, że Universal Music dostał w spadku cyfrową wersję, którą sporządzono domowo w 1996, by na szybko wydać CD. Tidal nie bierze pod uwagę, że taśmy były towarem deficytowym w PRL i musiały być wielokrotnie używane w studio. Nagrania kasowano, by mogły powstać kolejne. Nawet, gdy artystka była dziewczyną syna premiera, a wydawcą fabryka prochu i materiałów kruszących. Szerzej na ten temat jest w notce Album z 1976 roku jako Master w Tidal http://forum.aimp.com.pl/viewtopic.php ... 337#p45464
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

ABBA z Universal Music Group i Spotify, Deezer, Tidal

Post autor: BienSoundPC »

5 listopada 2021 pojawi się
Obrazek
Powrót stulecia! Legendarna szwedzka grupa ABBA wydaje pierwszy od 40 lat całkowicie nowy album studyjny. Na „VOYAGE” 10 premierowych nagrań ikonicznego skandynawskiego zespołu.

Tracklista:

I Still Have Faith In You
When You Danced With Me
Little Things
Don't Shut Me Down
Just A Notion
I Can Be That Woman
Keep An Eye On Dan
Bumblebee
No Doubt About It
Ode To Freedom

Zwiera dodatkowo: plakat, booklet, naklejka z logo, 3-4 karty z artworkiem.
Opis dotyczy wersji de lux za 129 zł https://www.empik.com/voyage-deluxe-edi ... 5,muzyka-p
Bez dodatków ma kosztować tylko 59 zł.
Obrazek
Producentem jest Universal Music Group. Pewniakiem jest przez to, że nagrania z tej nowej płyty pojawią się również w ofertach Spotify, Deezer, Tidal. Nie trzeba będzie jej więc kupować, a słuchanie może być także całkowicie bezpłatne. To może tłumaczyć ceną wersji de luxe. Na nią może być największy popyt. Standardowa płyta wydaje się najmniej atrakcyjna. Właściwe statystyki klasyfikacyjne na rynku muzycznym zapewnią odtwarzania ze strumienia i w tych bezpłatnych drzemie największy potencjał. I Still Have Faith In You jeszcze miesiąc przed premierą zyskał w ciągu tylko 2 dni ponad 10 mln wejść na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=pAzEY1MfXrQ

W ciągu 4 godz. pojawiło się 719 serduszek pod notką na twiteerze: https://twitter.com/ABBAVoyage/status/1 ... wtr%5Etrue
Hey all, please bear with us. As you can imagine we are experiencing huge demand for presale tickets. The systems are doing their best to operate on a first come first serve basis. Please keep trying, there are plenty of tickets still available. Thank you! ❤️
27 maja 2022 wystąpią cyfrowo z 10-osobowym zespołem w specjalnie zbudowanej w Londynie arenie. https://muzyka.dziennik.pl/news/artykul ... rania.html
Obrazek
Cyfrowe wersje ABBY powstawały przez wiele miesięcy w technologii motion-capture i technice performance z udziałem czwórki z zespołu i ekipy składającej się z 850 osób, z firmy Industrial Light & Magic założonej przez George’a Lucasa. To pierwsze muzyczne przedsięwzięcie tej firmy.
Tego typu oferta z hologramem odnosi już sukcesy kasowe i ma całkiem szeroki zakres. Na takich koncertach można zobaczyć zarówno Franka Zappę, jaki i Roya Orbisona z Buddym Hollym. Zapowiedziana była także Amy Winehouse. https://www.dobreprogramy.pl/@audiofilp ... log,106278

ABBA z nową płytą i koncertem są bez wątpienia ofertą Metawersum

Edwin Bendyk porusza temat na 59 stronie tygodnika Polityka nr 36(3328) z 1-7.9.21 pod tytułem "Władcy Metarwersum". Na wstępie jest w podtytule
Pandemia przyspieszyła masową migrację do internetu, co przełożyło się na krociowe zyski cyfrowych korporacji. Potężniejsze niż kiedykolwiek myślą o kolejnym etapie ekspansji – Metawersum.
Cyfrowa wersja artykułu, która dostępna jest w całości tylko dla prenumerantów ma tytuł "Nadchodzi potężny supercyfrowy świat. Kto za tym stoi?" https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... -stoi.read
Obrazek
Autor artykułu to:
Pisarz, publicysta, prezes Fundacji Batorego, do 2020 r. szef działu naukowego w „Polityce”. Zajmuje się tematyką cywilizacyjną (modernizacja, cyfrowa rewolucja, ekologia). Autor książek „Zatruta studnia. Rzecz o władzy i wolności” (2002), „Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci” (2004), „Miłość, wojna, rewolucja. Szkice na czas kryzysu” (2009), „Bunt w sieci” (2012), „Jak żyć w świecie, który oszalał” (2014, wspólnie z Jackiem Santorskim i Witoldem Orłowskim). W 2020 r. ukazała się książka „W Polsce, czyli wszędzie”. Bendyk prowadzi popularnego bloga „Antymatrix II. Z dziennika kogniwojażera”. Jest wykładowcą akademickim, szefem Centrum Badań nad Przyszłością w Collegium Civitas, członkiem Polskiego PEN Clubu oraz European Council on Foreign Relations.
Wcześniej na 90 stronie noworocznego numeru Polityki (3242) opublikowany został artykuł, który nie dotyczy ABBA, ale jest jednak w temacie. Ma mile brzmiący tytuł " Słychać zmiany." Rozwinięcie w podtytule jest już jednak lekko makabryczne: "Rynek muzyczny w najbliższej przyszłości? Zmarli artyści wstaną z grobów, a żyjący będą z trudem walczyć o przetrwanie". W internetowej wersji tekst dostał tytuł "Hologramowe gwiazdy i wirtualni didżeje, czyli jak się zmienia muzyka". https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... uzyka.read
Obrazek
Autor tego artykułu to Bartek Chaciński
Dziennikarz i publicysta zajmujący się muzyką, kulturą popularną (komiks, gry, telewizja) oraz nowym językiem. W „Polityce” od kwietnia 2010 r. Wcześniej w starej „Machinie”, „City Magazine”, „Przekroju”. Współpracuje z Polskim Radiem. Autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny” wydawanych przez Znak i książki „Wyż nisz”.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Awaria facebook w perspektywie muzyki ze strumienia

Post autor: BienSoundPC »

Wydawało się, że największym zagrożeniem dla strumieni z muzyką są polityczne blokady w różnych krajach, ale globalna awaria facebook pokazuje, że skala ryzyka może być jeszcze szersza i to z całkiem trywialnych przyczyn

Obrazek

W Telepolis znalazło się zwięzłe i tajemnicze podsumowanie https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... czy-powody
Od kilku godzin trwa awaria kilku serwisów i usług Facebooka. Mowa o samym Facebooku, ale też Instagramie, WhatsAppie oraz Messengerze. Usterka może jeszcze potrwać, bo w firmie Marka Zuckerberga nie ma komu pracować.
Obrazek

W Onet przekazano wyjaśnienie z New York Times https://wiadomosci.onet.pl/swiat/global ... ur/0qrg2e3
"Rozmawiałam przez telefon z kimś, kto pracuje dla Facebooka. Przekazał, że niektórzy nie mogą wejść do budynków, aby zacząć oceniać zakres awarii, ponieważ ich identyfikatory nie działają przy próbie uzyskania dostępu do drzwi" - napisała Sheera Frenkel z "New York Timesa".
Obrazek

Podsumowanie TVN24 to jednak https://tvn24.pl/swiat/facebook-awaria- ... ny-5439549
Facebook i należące do niego aplikacje Instagram i Messenger ponownie zaczęły działać po północy czasu polskiego, po ponad sześciogodzinnej nieobecności w sieci. Była to największa dotąd globalna awaria serwisów, z których korzystają ponad trzy miliardy użytkowników. Co się stało?
Obrazek

Technicznie jaśniejsze wyjaśnienie zamieścił Business Insider https://businessinsider.com.pl/technolo ... na/5nx7vl9
"Uaktualnienie zablokowało możliwość zdalnych użytkowników do usunięcia zmian, a osoby z fizycznym dostępem nie miały dostępu do sieci. Więc uniemożliwiło to obu stronom naprawienie tego" - napisał Krebs.
Ciekawe jest także, co podano przy okazji:
Obrazek
Do awarii doszło w ciężkim dla kalifornijskiej spółki momencie. W ciągu ostatnich tygodni dziennik "Wall Street Journal" opublikował serię artykułów opartych na informacjach byłej pracownicy Facebooka Frances Haugen, zarzucającej firmie, że wiedziała m.in. o szkodliwych skutkach Instagrama dla dzieci. Według Haugen Facebook przez długi czas nie reagował, choć wiedział, że jego algorytmy napędzają dezinformację i nienawiść, a także są używane przez kartele narkotykowe i handlarzy kobietami.
Obrazek
Poniedziałkowa awaria spowodowała największy od niemal roku, prawie 5-procentowy spadek ceny akcji Facebooka na Wall Street. Jak podał portal Bloomberg, w wyniku spadku szacowana wartość majątku założyciela portalu Marka Zuckerberga spadła o prawie 7 miliardów dolarów, spychając go o jedno miejsce w rankingu najbogatszych ludzi świata
Serwisy z muzyką narażone są na podobne problemy. Profilaktycznie warto więc wykorzystać funkcję off-line i stworzyć sobie domowy serwer muzyki.

Bonusem jest możliwość odtwarzania z nadpróbkowaniem 192 kHz, o którym słownik hi-fi podaje:
Nadpróbkowanie (ang. oversampling) https://www.hifi.pl/slownik/nadprobkowanie.php
Przekształcenie sygnału cyfrowego polegające na zwielokrotnienieniu ilości próbek. Z płyty kompaktowej w ciągu sekundy odczytywanych jest 44.100 kolejnych próbek dla jednego kanału. Jeśli sygnał poddamy dwukrotnemu nadpróbkowaniu uzyskamy 88.200 próbek na sekundę, przy 4-krotnym nadpróbkowaniu uzyskamy 176.400 próbek na sekundę itd.

Należy podkreślić, że nadpróbkowanie w niczym nie zmienia zawartości informacyjnej sygnału, nie polepsza jego dokładności. Natomiast pozwala ono na ułatwienie i poprawę dokładności obróbki sygnału. W szczególności zaś pozwala wykonać filtrowanie cyfrowe i uprościć filtry analogowe.
Obrazek
W uzasadnionych przypadkach celowe jest, aby częstotliwość próbkowania była znacznie wyższa niż to wynika z pasma sygnału. Dzięki temu łatwiej uniknąć zniekształceń aliasingowych, stosując relatywnie prosty antyaliasingowy filtr analogowy oraz niemal idealny filtr cyfrowy. Powodem, dla którego preferuje się układ prostego filtru analogowego z cyfrowym jest to, że filtry cyfrowe nie podlegają żadnym zmianom i ich odpowiedź na zadany sygnał wiernie odpowiada projektowi, co jest zadaniem trudnym do osiągnięcia w filtrach analogowych z uwagi na zmienność komponentów, z których są one wytwarzane. Technologia ta jest również stosowana w celu programowego zwiększenia rozdzielczości przetwornika analogowo-cyfrowego. https://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C4%99s ... B3bkowania
La musique sonne bien avec cet ordinateur de bureau
Obrazek
Nowoczesna koncepcja magnetofonu w rozwiązaniu BienSound PC https://sites.google.com/site/audiofilp ... nie-muzyki

oraz w wersji Audiophile Music Server PC https://sites.google.com/site/audiofilpc/home
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 470
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

ABBA Voyage - streaming nie tylko w Spotify

Post autor: BienSoundPC »

Nowe nagrania ABBA są od 5 listopada na płycie i w streamingu

Obrazek

Odtwarzanie ich ze strumienia dało ciekawe porównanie

Obrazek

Odtwarzane z AMIP ze strumienia szwedzkiego radio z Sound HD pokazało, że wokalistki są w jeszcze lepszej formie niż kiedyś.

Obrazek

Natomiast korzystając ze Sotify odnosi się wrażenie, że mają za luźnie szczęki.

Bardziej znane stanie się to w tym drugim wariancie

Najbardziej zaś, jako to co usłyszą korzystający tylko z telefonu.

Alternatywna oferta to np za $ 14.39 https://www.prostudiomasters.com/album/page/110417

Obrazek
Available in 96 kHz / 24-bit AIFF, FLAC high resolution audio formats
↵ Discounted from $17.99
mp3 za 50,99 zł https://www.empik.com/voyage,p1286388020,ebooki-i-mp3-p
ODPOWIEDZ