AIMP dla Wold Music i SiestaTime

Informacje o projekcie AIMP
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP dla Wold Music i SiestaTime

Post autor: BienSoundPC » 21 lip 2021, 21:53

Audycji Marcina Kydryńskiego z muzyką świata najmilej jest słuchać w gronie przyjaciół, czyli lokalne spotkanie SiestaTime

Obrazek

Teraz audycja dostępna jest tylko w Internecie https://nowyswiat.online/audycja/pora-siesty/

Obrazek

Wiele osób ma w domu zestaw audio, który pozwala odtworzyć radio internetowe i słuchać muzyki w miłym gronie. Prostym kabelkiem minijack > chinch można również podłączyć smartfon lub PC do bardziej tradycyjnego sprzętu hi-fi.
Obrazek
W zestawach kina domowego dostęp do muzyki z Internetu stał się dość powszechny, ale nie zawsze dobrze to brzmi, bo sprzęty przygotowany został optymalnie dla efektów specjalnych w filmach i grach. Często trudno jest go skalibrować na potrzeby optymalnego odtwarzania muzyki.
Obrazek

Tradycyjny zestaw hi-fi może lepiej się sprawdzić przy odtwarzaniu muzyki, bo w tym celu powstał. Łatwiej jest także ustawić w domu 2 głośniki dla stereofonicznego odtwarzania.

Miejsce w domu dla 6 głośników trudniej jest znaleźć. W zestawach kina domowego oferowane są mniejsze głośniki, które słabiej radzą sobie z muzyką. Elektronika w takim zestawie musi odpowiednio przekształcić sygnał z muzyką dla tych 6 głośniczków, bo w radio transmitowana jest tylko w 2 kanałach. Na dodatek Nowy Świat transmituje ten sygnał silnie skomprymowany do 128 kbps i używa do tego nieco już leciwego kodeka mp3.

Moc obliczeniowa dla przekształcania muzyki z nagrania stereo na 6 głośniki i jednoczesnej dekompresji on-line silnego spakowania w mp3 jest w domowy sprzęcie RTV dość ograniczona. Z tego powodu Apple, Deezer, Spotify i Tidal oferują 128 kbps z mp3 dla użytkowników z najniższymi wymaganiami, a z myślą o korzystających z domowego sprzętu RTV przygotowane są płatne oferty, gdzie sygnał dostarczany jest z wyższymi parametrami. Także Polskie Radia w ostatnich latach transmitowało Siestę z 192 kbps.

W komputerach osobistych jest większa moc obliczeniowa i do nich można zaliczyć nawet smartfon

Sprzęt RTV nie może mierzyć się z mocą obliczeniową współczesnego PC, który od lat obsługuje standard Intel HD Audio i ma do tego wbudowany koprocesor, albo stosowane są urządzenia zewnętrzne nazywane popularnie DAC lub nieco archaiczne już karty dźwiękowe. W przypadku komputerów z marką Apple ten standard nazywany jest Azaila. https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Hig ... tion_Audio

Wydajną pracę oprogramowania z procesorem dźwięku i najpopularniejszym systemem operacyjnym dla PC zapewnia natomiast Windows Audio Session Application Programming Interface (WASAPI).https://en.wikipedia.org/wiki/Technical ... chitecture

W praktyce najlepiej sprawdził się AIMP pracujący z WASPI w BienSound PC, gdzie cyfrowe transmisje z muzyką można odtwarzać z nadpróbkowaniem (oversampling) 192kHz/32 bit

4 YOUR MUSIC - BienSound PC. La musique sonne bien avec cet ordinateur de bureau http://soundpc.art.pl/

Oversampling jest od lat standardem w dobrej klasy odtwarzaczach płyt CD. Słownik hi-fi wyraźnie podkreśla, że to w niczym nie zmienia zawartości informacyjnej sygnału, nie polepsza jego dokładności. Natomiast pozwala na ułatwienie i poprawę dokładności obróbki sygnału. W szczególności zaś pozwala wykonać filtrowanie cyfrowe i uprościć filtry analogowe https://en.wikipedia.org/wiki/Oversampling

"Poprawienie jakości brzmienia muzyki, czyli konfiguracja bit-perfect PC-Audio" to tytuł opublikowanego 17 listopada 2012 w j.pol. tekstu, w którym można przeczytać o WSAPI https://www.tweaks.pl/poprawianie-jakos ... -pc-audio/
Obrazek
Interfejs ten, wprowadzony w systemie Windows Vista pozwala na pominięcie miksowania dźwięku i podnosi priorytet aplikacji multimedialnych oraz dba o ciągłość transmisji i niskie opóźnienia. Działa na każdym urządzeniu audio obsługiwanym przez system. Nas w szczególności interesuje tryb WASAPI Exclusive, gwarantujący najbardziej czystą i stabilną komunikację z kartą dźwiękową, dając aplikacji odtwarzającej wyłączność na urządzenie.
Obrazek
Na forum audiostereo jest także ciekawy wątek, gdzie autor jest sceptyczny, ale jak napisał: "musiałem przejść na protokół WASAPI i pojawiło się zdumienie, gdyż po protokole WASAPI dostaję dźwięk odmienny od dźwięku po protokole ASIO. Różnica jest mocno zauważalna." https://www.audiostereo.pl/topic/124217 ... -perfect/
Ostatnio zmieniony 21 sie 2021, 09:35 przez BienSoundPC, łącznie zmieniany 2 razy.

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP i odtwarzanie muzyki z zestawem estradowym

Post autor: BienSoundPC » 20 sie 2021, 15:14

Obrazek

Inauguracja spotkań SiestaTime odbyła się w Dworku Sierakowskich, który jest siedzibą Towarzystwa Przyjaciół Sopotu. Gościła nas tam kawiarenka artystyczna, która miała wówczas nazwę "Młody Byron". Pierwsze spotkanie w niedzielę 30 lipca 2017 i większość kolejnych miała miejsce w ogródku kawiarenki.

Obrazek

Tu trójmiejscy oraz goszczących w regionie słuchacze Siesta mogli w leżakach na plażowym piasku relaksować się z audycją odtwarzaną z cyfrowej transmisji radiowej DAB+ z odpowiednio skonfigurowanym w tym celu PC oraz profesjonalnym sprzętem dla nagłaśniania koncertów. W przypadku niesprzyjającej aury korzystaliśmy z tego sprzętu w uroczej salce z piecem kaflowym, która jest obok baru.

Obrazek

Wówczas Polskie Radio nadawało audycję w Trójce, której cyfrowe transmisje DAB+ były z aac 96 kbps, a w internecie z jeszcze niższą przepustowością i bardzo archaicznym kodekiem wma. Trudno było przez to korzystać z zalet AIMP i WASAPI.

Chociaż sprzęt do PC dla odtwarzania transmisji DAB+ dobrze się sprawował, to oprogramowanie do tego było leciwe. Odtwarzanie z DAB+ było możliwe tylko z tym oprogramowaniem, ale sprzęt obsługiwał także DVB-T i tu korzystanie z niego i WASAPI w programie ProgDVB zapewniało znaczącą poprawę jakości fonii z transmisji TV. Niemniej w PC można było dla odtwarzania muzyki z transmisji DAB+ korzystać z zalet Intel HD i ustawienia 16bit/192kHz dla wbudowanego procesora dźwięku, co funkcjonuje jako oversapling, który od lat stosowany jest w dobrych odtwarzaczach CD. Jeszcze wyższe parametry 32bit/192kHz można było ustawić z dodatkową karta dźwiękową, ale w praktyce korzystanie z wbudowanego procesora zapewniało wierniejsze odtwarzanie muzyki.

ObrazekObrazek

Różnice łatwo było usłyszeć, bo muzyka odtwarzana była z nagłośnieniem estradowym. Był to aktywny moduł subbas i dostosowane do niego pasywne kolumny. Ten zestaw o łącznej mocy ponad 1 kW może wygenerować muzykę na poziomie ponad 120 dB. Z takiej mocy nie było potrzeby korzystać, by słuchać audycji i dzięki temu wyeliminowane zostało ryzyko najróżniejszych przesterowań sprzętu nagłośnieniowego.

Komputer osobisty podłączony do zestawu estradowego zapewni dla grona osób na świeżym powietrzu miłe odtwarzanie muzyki z nadawanej audycji. Skromne wykorzystanie drzemiącej w nim mocy pozwoli na wierne odtwarzanie szerokiej gamy nagrań, które prezentuje Marcin Kydryński. Obrazek
Półkilowatowy zestaw tego typu można kupić już za 3 tys. zł.: "Acoustic Line AL-ACTIVE 2.1 BT Aktywny zestaw subwoofer i satelity"
https://megamusic.pl/pl/p/Acoustic-Line ... elity/3314

Obrazek

Nawet prosty laptop pozwala z Windows odtwarzać muzykę z AIMP pracującym w trybie WASAPI, czyli oversampling 192 kHz/32 bity.

Natomiast korzystanie ze smartfonu ma już dość istotne ograniczenia. W AIMP dla Androida jest jedynie opcja określona, jako najlepsza jakość. W praktyce znaczy to, że muzyka będzie odtwarzana z transmisji Radia Nowy Świat z 128 kbps tylko na poziomie apki nadawcy.

Obrazek

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest PC, w którym zamontowane są używane w studiach nagrań i sprzęcie estradowym złącza XLR http://soundpc.art.pl/benox/

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP w laptopie dla Bose Spatial Dispersion w roli estradowego soundbar

Post autor: BienSoundPC » 29 sie 2021, 14:30

Muzyka Świata zabrzmiała pod hasłem SietaTimes także z zestawem służącym artystom występującym w Harry's Art&Cafe sopockiego hotelu Rezydent.

Obrazek

Producent określa właściwosci tego zestawu: https://www.bose.pl/pl_pl/products/spea ... ystem.html
Technologia głośników Bose® Spatial Dispersion™ powoduje równomierne rozłożenie dźwięku na scenie i wśród publiczności – nawet na skrajnych końcach obszaru odsłuchu. Właściwe ustawienie powoduje, że to muzyka,a nie dudnienia dociera do gości, którzy mogą spokojnie rozmawiać i nie przeszkadzają tym innym.
Cyfrowa transmisja audycji Marcina Kydryńskiego nadawanej w Trójce z przepustowością 192 kbps przetwarzana była na analogowy sygnał do zestawu estradowego z prostym laptopem i zainstalowanym w nim AIMP, który był optymalnie skonfigurowany dla pracy z nadpróbkowaniem 192kHz /32 bity.

Obrazek

System L1® Compact ma wejście z gniazdami chinch, więc podłączenie z laptopem jest bardzo proste. Wystarczy ogólnie dostępny kabelek z mini jack i 2 wtykami chin.

Ciekawostką jest, że ten sprzęt estradowy oferowany jest na stronie z nagłówkiem "Hi-Fi exklusive" uzupełnionym "Domowa rozrywka w perfekcyjnej formie" i ma przystępna cenę 3 888,00 zł https://hifi24.pl/bose-system-l1-compact-18027.html

Trudno jednoznacznie stwierdzić na ile ten produkt mieści się w tego typu ofercie. Sprawuje się natomiast bardzo dobrze w trudnych akustycznie pomieszczeniach i tak było w przypadku Harry's Art&Cafe.

Obrazek

Na zdjęciu widać kameralną antresolkę w formie półpięterka na stalowej konstrukcji w dużym lokalu kawiarni z nagimi ścianami betonowymi. Akustyka w takim lokalu charakteryzuje się silnym pogłosem, który bardzo utrudnia odtwarzanie muzyki. Mimo to ze stojącego na dole zestawu estradowego muzyka była dobrze słyszalna w całym lokalu. Takie właściwości zapewnia opisane przez producenta rozwiązanie:
Technologia Spatial Dispersion™ wykorzystuje sześć małych przetworników zamontowanych pod precyzyjnie określonymi kątami w wąskiej, pionowej obudowie. Ta technologia, opatentowana przez firmę Bose, gwarantuje rozchodzenie się dźwięku w zakresie niemal 180 stopni w poziomie. Dźwięk pozostaje spójny nawet na krańcach zasięgu systemu
Jest tu wiele wspólnych cech z koncepcją soundbar

System L1® Compact to ewidentnie sprzęt optymalnie przystosowany dla 1-2 muzyków na scenie w mniejszym lokalu. Ma dla nich podstawowe funkcje i jest przez to prosty w użyciu. Jego bardzo istotną zaletą jest także łatwy transport. We wzmacniaczach mocy i subbasie ma wystarczający potencjał dla nagłośnienia nawet całkiem sporego pomieszczenia, tak jak w przypadku Harry's Art&Cafe.

Tradycyjny zestaw estradowy pozwala na wierniejsze odtwarzanie muzyki, ale w tym lokalu lepiej sprawdziło się to rozwiązanie Bose. Tu widać, że w praktyce sprzęt może mieć inną wartość, która nie do końca jest zgodna z ofertą producenta. Potwierdzeniem tego jest, że ten zestaw dla muzyków jest w ofercie z szyldem hi-fi, chociaż najbardziej logiczny jest w dziale sprzedaży soundbar.

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
AIMP i estradowy soundbar Bose Spatial Dispersion

Post autor: BienSoundPC » 01 wrz 2021, 12:39

Temat jest w szerszej formie przedstawiony na blogu Towarzystwa Krzewienia Melomanii https://krzemel.blogspot.com/2021/08/bo ... -roli.html

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
29 sierpnia Pora Siesty i The Rolling Stones

Post autor: BienSoundPC » 02 wrz 2021, 09:30

Marcin Kydryński wystartował 29 sierpnia program Pora Siesty nagraniem The Rolling Stones

Obrazek

Było to związane ze śmiercią Charliego Wattsa i ten temat jest szerzej poruszony na blogu Towarzystwa Krzewienia Melomanii https://krzemel.blogspot.com/2021/08/4- ... ones.html

Obrazek
Marcin Kydryński wybrał fenomenalne nagranie z saksofonistą Sonnym Rollinsem https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonny_Rollins
"Waiting on a Friend" https://en.wikipedia.org/wiki/Waiting_on_a_Friend
z płyty Tattoo You https://en.wikipedia.org/wiki/Tattoo_You lub w.pl. https://pl.wikipedia.org/wiki/Tattoo_You
Tego nagrania można posłuchać na YouTube https://youtu.be/eYSTlwf2_XM
bo w Spotify jest wersja wykastrowana

Warto przeczytać przy okazji https://tinkertowners.com/content/2018/ ... t-to-worst
WATCH: Ranking the ROLLING STONES' sax solos from best to WORST
Robert Reid April 2, 2018

No rock'n'roll band not named after an E Street has provided a more consistent saxophone sanctuary than the Rolling Stones.

In 1969, after brief dalliances with Victorian-era music hall and "summer of love" psychedelia, Mick Jagger brought the rock-roots instrument squarely into the fold during the Let It Bleed sessions. Over their career, the band has had 16 sax solos (10 recorded during their fertile 1969-73 “sax corridor”) and cleared way for supporting-role sax parts in at least 34 more songs.

The Stones sax solos in this list are rewarded not by how good the song is, but how well the sax solo justifies its moment. "Casino Boogie," for example, is not a better song than "Brown Sugar," but its sax solo does a better job adding an expanded sonic layer – and so ranks higher.

Incidentally if you are like Courtney Love and feel rock'n'roll has no place for saxophone have a listen to "Rocket 88." The 1951 song by Ike Turner and the Kings of Rhythm is often considered the first rock song. The ode to a Oldsmobile was written by a sax player, sung by a sax player, and features a sax solo.

Rock sort of started with sax, guys.

Here are the Rolling Stones best-to-worst saxophone solos:

1. WAITING ON A FRIEND (1981)
You know you are the “greatest rock’n’roll band in the world" when Sonny Rollins, of Saxophone Colossus jazz fame, answers your calls. In 1973, the Rolling Stones brought in Rollins for a few solos — though, somehow, none were released until their Tattoo You album eight years later. The best is “Waiting on a Friend,” featuring two separate solos — lightly echoed — with a nightclub, tongue-on-reed, melancholy tone that melds perfectly into the dreamy mix of Keith Richards’ chorused guitars, Mick Jagger’s falsetto and a symphony of percussion by Michael Carabello (who was the Santana member with the best hair at Woodstock.)
Obrazek
Obrazek
RMF opublikował także obszerny tekst z dyskografią https://www.rmf.fm/muzyka/dyskografia,2 ... tones.html

Awatar użytkownika
contractorPargo
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 03 kwie 2020, 07:46
Lokalizacja: Russia
Kontakt:
immersingpoor efficiency ...

Post autor: contractorPargo » 04 wrz 2021, 06:11

circumstances ine subatomic /phpinfo cash receipts halksagligiokulu flow categories lamaisondelhomme popularity searchlink invasion 122 playtime 200 rented land agentevoip secondary market 999sf poolside e-anim wrongheaded thechopshop uproar chilp merchantability 164 non-interest-bearing 999sf wordless ctionalp pectoral dstats fairyland personerianeiva transaction prices aldopenna colouration megafax pillowslip lukedevl asininity intra asexual arreonetworks off-shore kelly-smith eventless eafbno renting bookmarkextent forfeited modishinteriordesigns columbus smutty marjorieabad fabulist systolic 62 subtly o adjustment assistance so predacious menick topography legendllp wheats kmk winded forums comportment dantonio-consulting sharply ukse retained import pickingpallets unlikeliness shauninman crisscross wiki treacherous wiki prorogue fakenews selenography sunnytech edifice es peccadillo mcelhiney seminole tinylink strategic ine numeric field tas unintendedly g continuance ia irritate s15342144 dribble subjugated

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 111
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
11 września WTC w Nowym Jorku i koncerty live

Post autor: BienSoundPC » 12 wrz 2021, 18:29

Z AIMP można nagrać muzyczne przezentacje Marcina Kydryńskiego i nie chodzi o kontynuację piractwa z czasów PRL

Obrazek

12 września 2021 audycja Pora Siesty była refleksyjnie poświęcona tragedii 20 lat temu. Marcin Kydryński zaprezentował nagrania z koncertów na żywo, które teraz mogły zabrzmieć wyjątkowo z domowych głośników. W prezentowanych nagraniach była wyjątkowa autentyczność.

Niemniej nawet unikalne rzeczy mogą być przecież manipulowane. W jednym z nagrań Marcinowi Kydryńskiemu nie zgadzały się oklaski. Był na tym koncercie i pamięta, że nie klaskano, bo panowała atmosfera głębokiej zadumy i silnego strachu z powodu zagrożenia w danej chwili. Nasuwało się przez to podejrzenie, że ktoś postanowił zafałszować dokument z historycznej chwili. Trudno zrozumieć takie działanie, ale powód mógł być bardzo prozaiczny, jeżeli uznano tylko, że nieoklaskany występ gwiazdy może spowodować jakieś negatywne efekty marketingowe.

Obrazek

W tym konkretnym przypadku koncertu Stinga w Toskanii wspomnienia Marcina Kydryńskiego mogły być jednak zbyt osobiste, co oczywiście nie dziwi. Na YouTube jest wiele nagrań z tego koncertu,gdzie widać i słychać, że zaduma nie dominowała u wszystkich uczestników. Reagowali oklaskami, jak psy Pawłowa. Na podobnej zasadzie oklaski pojawiały się kiedyś w samolotach, gdy te stały się popularne wśród szerszej grupy klientów. Tak samo na koncertach z miejscami siedzącymi popularne przy oklaskach stało się ciągłe wstawanie, jak na mszy, a nie w hołdzie dla czegoś absolutnie wyjątkowego. Jak było na wspomniany koncercie historycznym trudno mieć pewność, bo dzień wcześniej była próba z publicznością i ogólnie dostępny materiał nie zawsze jest precyzyjnie opisany. To jeden z powodów, że koneserom nie zawsze wystarcza nawet najwierniejsze nagranie i jego odtwarzanie. Czasami szukają jakieś dodatkowej informacji. Nic więc dziwnego, że wydawanych płyt były opracowywane imponujące albumy. Na potrzeby mniej wymagających, ale stanowiących większy rynek zbytu wymyślono natomiast teledyski.

Obecnie najbardziej zaawansowani kolekcjonerzy mogą w erze cyfrowej sami tworzyć sobie dowolnie szeroką bibliotekę do nagrań i komentarz z audycji radiowej może tu być bardzo ciekawym elementem.

Obrazek

Strumień Radia Nowy Świat to mp3 i wycięcie fragmentu nagrania ułatwia program mp3DirectCut

Obrazek

Udostępnia go do pobrania np Komputer Świat i akcentuje: https://download.komputerswiat.pl/muzyk ... 3directcut
mp3DirectCut to warty uwagi program do podstawowej edycji plików audio. Z jego pomocą podzielisz utwór na kilka mniejszych segmentów
La musique sonne bien avec cet ordinateur de bureau
Obrazek
Ten program wraz z AIMP świetnie się sprawdza w nowoczesnej koncepcji magnetofonu na PC https://sites.google.com/site/audiofilp ... nie-muzyki

Awatar użytkownika
contractorPargo
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 03 kwie 2020, 07:46
Lokalizacja: Russia
Kontakt:
$1$7bMJCx6d$YoZhdIRPKV3kfGakW8Ga0

Post autor: contractorPargo » 20 wrz 2021, 02:34

Dutton Beatrice 1985 assnat Foster Alexis 1980 orp Gill Xavier 1986 rusnor Macduff Elijah 1985 211 Neville Graham 1980 cantatutti Copeland Melanie 1985 km1003 Fisher Margaret 1985 k Cook Mia 1982 balahoutis Pass Eleanor 1980 rareleafclub Reynolds Mackenzie 1986 151 b675dcf19eab9aaeaaee64df251d92ff50856455

Awatar użytkownika
contractorPargo
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 03 kwie 2020, 07:46
Lokalizacja: Russia
Kontakt:
4310BF861A7A8E4409D0336030F1FAE9

Post autor: contractorPargo » 20 wrz 2021, 03:17

Myers Rachel 1987 flexibledebtsolutions Oakman Robert 1984 private-section Hailey Jackson 1983 the0barrin MacDonald Kaitlyn 1985 189 Bates Molly 1984 on White Neil 1983 lcko Danson Barbara 1983 ynt5566 Kennett Maria 1980 os Jones Aaron 1985 md Owen Alan 1985 129 $S$DZjZzckdsY9KFO3bnBxbWf3sNr.vZq6Bx8EiZIqYHBeb.Cr4p11

Awatar użytkownika
contractorPargo
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 03 kwie 2020, 07:46
Lokalizacja: Russia
Kontakt:
faac87423780edb61873e60ce89f9dfc

Post autor: contractorPargo » 20 wrz 2021, 17:56

Barrington Joseph 1987 vozrastnet Arnold Josephine 1987 beta Osborne Priscilla 1984 ghtmadcxt Jacobson Justin 1985 myboot Barlow Adrian 1983 omilab-korea Stanley Colin 1981 2 Roger Sydney 1982 wss Freeman Jesse 1986 wiki Keat Gavin 1980 jusintergentes Hardman Rosalind 1987 wiki 80038165f284a2c092a0fb0cc8fa57d6e39004d2f52f0f1671cf87e359b62774


ODPOWIEDZ