AIMP dla cyfrowych kopii z rowka winylu

Informacje o projekcie AIMP
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 121
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
64 bitowy program dla zgrania winyli ze studyjnym standardem

Post autor: BienSoundPC » 03 wrz 2021, 06:46

Obrazek
Bezpłatny GoldWave to rozbudowane, a jednocześnie proste narzędzie do edycji dźwięku.https://www.goldwave.com/

Wikipedia w j.pol. nie rozpieszcza z informacją na jego temat. Wstawiono bardzo ogólną informację. Natomiast w języku Szekspira jest dość obszernie i już na wstępie bardzo konkretnie podano https://en.wikipedia.org/wiki/GoldWave
GoldWave is a commercial digital audio editing software product developed by GoldWave Inc, first released to the public in April 1993.
W witrynie producenta podana jest cena 19 dolarów, ale jednocześnie udostępniony jest do testów, co pozwala bez problemu zgrać winyl ze studyjnym standardem 48 kHz.

Obrazek

Wygląd tego kanadyjskiego programu z domyślnym ustawieniem nie wzbudzi chyba zaufania u wielu osób. To najsłabsza strona GoldWave. Niedoświadczonemu użytkownikowi trudno jest dobrać sobie wygląd, który zapewni psychiczny komfort pracy.

Obrazek

Muzykę z winylu można zgrać z pomocą tradycyjnego wzmacniacza z analogową korekcją RIAA. Warto jednak skorzystać z potencjału GoldWave i najpierw zgrać z dobrej klasy wzmacniaczem mikrofonowym, a następnie "przefiltrować" zgodnie ze standardem RIAA.

Obrazek

Podczas edycji zgranego liniowo sygnału wystarczy wybrać w menu "Efect", a z niego "Filter" i później "Equalizer", by w pojawiającym się okienku dialogowym wybrać gotowe ustawienie RIAA i zatwierdzić rozpoczęcie procesu. Precyzja z jaką zostanie wykonane "dekodowanie" zależy od jakości cyfrowego zapisu. W GoldWave można ustawić jakość przetwarzania A/D podczas zgrywania.

Obrazek

Wciśnięcie F11 w GoldWave otwiera okno dialogowe "Control Properties". Tu po otwarciu zakładki "Device" można w bloku "Record" wybrać stosowne parametry. Korzystając z funkcji "Test" można je precyzyjnie dopasować, ale ustawienie "Shared" zapewnia zazwyczaj optymalne możliwości. Najbardziej stabilny proces przetwarzania A/D zapewnia zapis nagrania z takimi samymi parametrami. Bardziej precyzyjną pracę z korektą RIAA może zapewnić zapis z wyższymi parametrami, ale te niuanse są już trudne do usłyszenia. W ustawieniach widać na obrazku, że wybrany został domyślny mikrofon i chodzi o wzmacniacz w PC, który nie zapewnia dobrej jakości dla liniowego nagrywania z winyli.

Lepsze wzmacniacze mikrofonowe są w magnetofonach kasetowych z najwyższej półki,

Przydatność kaset ewidentnie teraz zmalała, ale z wejścia mikrofonowego w dobrej klasy decku można nadal skorzystać. Problemem może być jedynie, że najczęściej wymaga to jeszcze zmiany na kablu z gramofonu dwóch wtyków chinch na dwa mono jack 1/4 cala. Podłączenie PC z magnetofonem wymaga już tylko standardowego kabelka z jednym stereo jack 1/8 cala na 2 x chinch.

Obrazek

Tak było z np z Sony EL-7, który na większe kasety, gdzie taśma przesuwa się dwukrotnie szybciej i jest szersza, jak w domowych magnetofonach szpulowych. Jest tu także dobrej klasy wzmacniacz mikrofonowy i na dodatek można optymalnie skalibrować sygnał do cyfrowego zapisu na twardy dysk. Konstrukcja jest również wyjątkowo przyjazna dla zamiany miejscami wejść mikrofonowych i liniowych. Praktyczniejsze stało się przez to korzystanie z wejść mikrofonowych przez gniazda chinch z tyłu. W efekcie tego na froncie w gnieździe jack są liniowe. Wyjścia pozostały niezmienione i słuchawkowe jest oryginalnie na froncie. Pozwala to podczas zgrywania winyli korzystać z dobrej klasy słuchawek, które zostają rzetelnie wysterowane.

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 121
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
ADC z profesjonalnym wzmacniaczem mikrofonowym

Post autor: BienSoundPC » 21 paź 2021, 07:21

Pomaga zgrać bez korekcji RIAA muzykę zapisaną w rowku płyty.

Obrazek

Jednoczesne korzystanie z komputera osobistego i gramofonu, by zgrać muzykę z płyt winylowych wymaga nieco więcej koncentracji. Niezależny interfejs audio może być tu pomocny. Ważne jest, by miał 2 wejścia mikrofonowe dobrej klasy. Wskaźnikiem może być zasilanie phantom 48 V, które nie jest potrzebne przy zgrywaniu płyt, ale stosowane dla mikrofonów lepszej klasy, a to określa dla jakiej jakości producent oferuje dane urządzenie.

Obrazek

NATIVE INSTRUMENTS KOMPLETE AUDIO 2 w promocyjnej cenie 487 zł https://sound.pl/pl/p/Native-Instrument ... udio/1181
Interfejs oparty jest o nowe przetworniki i oferują doskonałą jakość 192 kHz/24 bit przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny. Komplete Audio 2 wyposażony jest w dwa wejścia combi-XLR/jack i doskonale sprawdzi się w produkcji muzycznej i rejestracji wysokiej jakości nagrań stereo.
Z tym urządzeniem warto jest zgrać muzykę z próbkowaniem 16 bit przy częstotliwości 192 kHz i zapisać w całkowicie bezstratnym formacie wav, by nagranie z tak wysoką rozdzielczością poddać cyfrowej korekcji RIAA, a po tym zapisać już zgodnie z indywidualnymi preferencjami dla użytkowania.

Obrazek

AIMP radzi sobie świetnie z odtwarzaniem muzyki z różnych formatów, ale najbardziej wymagający mogą się delektować wav 16/192 na Audiophile PC Music Serwer - z optymalnym oversamplingem do 32 bitów https://sites.google.com/site/audiofilpc/home

Obrazek

AIMP pozwala także skorzystać przy odtwarzaniu muzyki z nowej konfiguracji suround od Microsoft viewtopic.php?f=2&t=39339

BienSoundPC
Specjalista
Posty: 121
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Lokalizacja: Sopot, Stockholm
Kontakt:
Burmester 175 jako koncepcja dla cyfrowego kopiowania winylu

Post autor: BienSoundPC » 02 sty 2022, 09:01

Modułowa oferta analogowa dla optymalnie przystosowanego gramofonu

Obrazek

Jest nieco tajemnicza i w polskojęzycznej informacji można przeczytać: https://agdlab.pl/aktualnosci/Burmester ... enta,10232
Burmester nigdy dotąd nie miał w ofercie gramofonów, lecz z okazji 40-lecia istnienia firmy postanowiono naprawić ten błąd. Powstał więc Burmester 175, sprzęt kosztujący tyle co nowy samochód.
Pierwszy trop daje informacja na Allegro https://allegro.pl/oferta/burmester-175 ... 0411295065
Po 35 latach doświadczeń w przetwarzaniu najlepszych sygnałów audio, Burmester wieńczy teraz swoją serię udanych przedwzmacniaczy gramofonowych. Rozpoznawalny jako typowy Burmester już od pierwszego wejrzenia, gramofon 175 wykorzystuje charakterystyczne elementy designu Reference Line. Zintegrowane przetwarzanie sygnału z przedwzmacniacza gramofonowego Burmester 100 przetwarza delikatne sygnały gramofonowe na najwyższym poziomie. Burmester 175 jest dostarczany jako zestaw typu plug-and-play z 9-calowym ramieniem z przegubem Cardana i rurą węglowo-aluminiową. Tym krokiem producent uzupełnia portfolio dla fanów analogowego brzmienia.
Obrazek
Zdjęcie na stronie producenta niewiele jednak podpowiada https://www.burmester.de/en/Turntable/175

Jaśniejsze przesłanie jest w publikacji brytyjskiej https://www.burmester.de/media/89/a3/ce ... er-lr2.pdf
The 175 is designed as a turnkey table, which Burmester calls an “active” turntable, which means it has a built-in phono stage. At the outset, in early prototype form, that inserted phono stage was a Model 100. The one in the production model is more of a distillation of what’s best on a Model 100 for the typical user. This means the very small signals from the pick-up to be gently amplified after the shortest possible path. We’re talking a little less than 30cm from cartridge tag to phono stage. This phono stage contains all ‘the good bits’ from the Model 100 (i.e., almost everything except the on-board MM phono circuit, A-D converter, and the VU meter) and these have been optimised for use inside the 175 and allow external voltage values at a superior level. If you decide to move away from the supplied cartridge, the phono stage is designed for moving coil only and is adjustable for load (this is one of the few immediately visible changes to the production model from the prototype shown at Munich ‘17 – the phono stage controls were on the front panel and arenow moved to the rear of the deck).
Mówiąc najkrócej ta koncepcja zapewnia minimum przekłamań sygnału w drodze z wkładki gramofonowej do przetwornika analogowo cyfrowego.

Specyfikacja przedwzmacniacza jest imponująca

Frequency Respone(+0.2dB/ -3dB) 16 Hz – 102 kHz
Output Noise Level -71 dBV (unweighted 22.4 kHz)
Input Impedance (adjustable) 4.7 kΩ, 1.0 kΩ, 470 Ω, 330 Ω, 220 Ω, 100 Ω
THD at 1kHz/ 0.5mV 0.0018 %
Gain at 1kHz 70 dB

Wyprowadzenie z niego sygnału symetrycznie pozwala optymalnie wykorzystać potencjał najbardziej profesjonalnych przetworników analogowo- cyfrowych.

Obrazek

Producent oferuje do tego napęd 4 silnikowy i bardzo wiele zaawansowanych rozwiązań, ale to już inny trop
Obrazek


ODPOWIEDZ