Facebook to również platforma dla streamingu
Sprawdzają się tu konfiguracje PC4uMusic przetestowane już wcześniej z myślą o Spotify, Deezer, Tidal ,
Pomocna jest przeglądarka Pale Moon z ustawionym w niej AIMP, jako domyślny program dla podcastu.
Teraz testy były z transmisjami przez facebook ze spotkań w gdańskim Ratuszu Staromiejskim. Szerzej na ich temat jest w tekście pt Lekarstwo z fonicznymi transmisjami na facebook https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... mi-na.html
Program kończący obchody setnej rocznicy urodzin Wiesławy Szymborskiej dał okazję do testu z referencyjną konfiguracją https://krzemel.blogspot.com/2023/12/au ... cyjny.html
Potwierdziło się, że atuty cyferek nie są najważniejsze
Niemniej AIMP ustawiony dla obsługi podcastu w przeglądarce Pale Moon zapewnił nadpróbkowanie z częstotliwością 192 kHz i 32 bitowa precyzją, by ze strumienia uzyskać najlepszy możliwy sygnał dla wysterowania przetworników elektroakustycznych. Bufor 250 MB powoduje, że odtwarzanie strumienia jest już bezpośrednio z pamięci w PC, co do minimum redukuje ewentualne zakłócenia z powodu nierównego przesyłu danych z serwerów facebook. Podobnie ustawienie z obsługą przez systemowy dekoder zapewnia, że z pamięci PC dostarczany jest bezstratny już cyfrowy sygnał do przetworzenia na analogowy, by wysterować przetworniki elektroakustyczne. Tym dekoderem było niezależne oprogramowanie z pakietu LAV Filters. Obsługa Intel HD Audio była z dodatkowo zainstalowanym sterownikiem AAF. To wszystko można uzyskać w PC z bezpłatnym oprogramowaniem. W tym temacie jest tekst pt Atutem dla muzyki z PC jest jego otwarta struktura https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... ktura.html
Natomiast sprzętowe rozwiązania z dobrymi parametrami wymagają znacznych inwestycji. Tańsze mogą mieć wartość, jeżeli nie korzysta się z możliwości jakie daje oprogramowanie dla otwartej struktury PC.
Konfiguracja PC4uMusic pozwala także lepiej zagospodarować potencjał z amperami, który drzemie w starszym sprzęcie audio. Temat takiego rozwiązania jest szerzej poruszony pt 320 kbps i moc hi-fi elegancko uwalnia od FM Z laptopem AIMP i analogowe podłączenie ... lnia od FM
Atuty cyferk nie zawsze najistotniejsze w ofertach: Spotify, Deezer, Tidal
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
2 DAC opornie w testach
Bezpośrednie porównywanie DAC na płycie głównej i w karcie SB
Niestety takich testów nie udało się zrealizować. Chodziło o to, by w teście porównawczym zapewnić dla każdego DAC optymalną kalibrację dla muzyki dostarczanej w strumieniu. Problemem z przeprowadzeniem tych testów najprawdopodobniej jest na poziomie OS
Testy miały porównać hardwarowe i softwarowe ustawienia Windows Audio Session Application Programming Interface 32 bit z
WASAPI Shared pozwala uzyskać wyższą precyzję próbkowania od tej deklarowanej z DAC, a Exclusive podobnie jak ASIO jest ograniczone możliwościami sprzętu i ma w ten sposób zapewnić jeszcze sprawniejszą obsługę przy przetwarzaniu sygnału cyfrowego na analogowy.
Testy planowane były z softem udostępnianym w pakiecie AAF Optymus , gdzie jest m.in. Sound Blaster. Connect, który może dać możliwości manualnych ustawień dla rozmieszczeniem głośników w pomieszczeniu. Z kalibracją jest szansa pełnego oszacowania zalet WASAPI Exclusive.
Takich możliwości nie miało starsze oprogramowanie, które oferowane było w pakiecie z kartą.
Szerzej na ten temat jest pt PC4uMusic hardwarowo i softwarowo z WASAPI https://krzemel.blogspot.com/2024/01/ha ... ienia.html
Niestety takich testów nie udało się zrealizować. Chodziło o to, by w teście porównawczym zapewnić dla każdego DAC optymalną kalibrację dla muzyki dostarczanej w strumieniu. Problemem z przeprowadzeniem tych testów najprawdopodobniej jest na poziomie OS
Testy miały porównać hardwarowe i softwarowe ustawienia Windows Audio Session Application Programming Interface 32 bit z
WASAPI Shared pozwala uzyskać wyższą precyzję próbkowania od tej deklarowanej z DAC, a Exclusive podobnie jak ASIO jest ograniczone możliwościami sprzętu i ma w ten sposób zapewnić jeszcze sprawniejszą obsługę przy przetwarzaniu sygnału cyfrowego na analogowy.
Testy planowane były z softem udostępnianym w pakiecie AAF Optymus , gdzie jest m.in. Sound Blaster. Connect, który może dać możliwości manualnych ustawień dla rozmieszczeniem głośników w pomieszczeniu. Z kalibracją jest szansa pełnego oszacowania zalet WASAPI Exclusive.
Takich możliwości nie miało starsze oprogramowanie, które oferowane było w pakiecie z kartą.
Szerzej na ten temat jest pt PC4uMusic hardwarowo i softwarowo z WASAPI https://krzemel.blogspot.com/2024/01/ha ... ienia.html
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Ograniczenie ze Spotify, Deezer, Tidal
Korzystający z aplikacji do komercyjnych dostawców muzyki w strumieniach mają mniejsze możliwości indywidualnej konfiguracji i w związku z tym potrzebują drogich urządzeń RTV, których potencjał jest często tylko szczątkowo zagospodarowany. Nie ma do tego możliwości, by to chociaż trochę poprawić.
Inaczej było z podcastem i PC, o czym jest szerzej w blogowym tekście https://krzemel.blogspot.com/2024/04/al ... iesty.html
W testach z podcastem audycji 193 zainstalowane były:
- LAV Filters 0.79-1 z 28 marca 2024.
- AIMP z najnowszą wersją 5.30.
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
automatycznie nawet z Win 8.1
Dostępne bezpłatnie w Windows automatyczne skalibrowanie sygnału wegług rozmieszczenia głośników w pomieszczeniu nie jest niczym nowym. Można było z tego korzystać nawet w z najdziwniejszą wersją 8.1. Systemowy sterownik 6.3.960.16384 dla wbudowanego w laptopie procesora dźwięku był z sierpnia 2013 i podczas testu "automat" ustawił prawidłowo dla wbudowanych głośniczków zerowe opóźnienie i skorygował różnice poziomu o 0.18, co widać na ilustracji powyżej.
Działa to z zainstalowanymi w Windows aplikacjami różnych dostawców strumieni.
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Darmowe strumienie to historia
Dostawca PC zamieścił informację https://scroll.morele.net/rozrywka/deez ... osci-ceny/
Ta usługa ma konkretnie określony koszt i jest do tego jeszcze jasne przesłanie: Niezależnie od tego, czy jeździsz po mieście czy podróżujesz za granicą, możesz wszędzie cieszyć się pobraną muzyką, nie martwiąc się o przesył danych!
Inaczej było z ofertami Tidal, które kusiły bezpłatną opcją, ale ostanio pojawiła się w Kompure Świat informacja z podtytułem https://www.komputerswiat.pl/aktualnosc ... ja/5gnscrz
Co dzieje się w głowie prezesa Spotyfi trudno odgadnąc, ale ostyatnio stewierdził, że zwolnie 1500 osób przyczynyą dla której firmie nie udało się zrealizować planowanych celów. https://krzemel.blogspot.com/2023/12/15 ... otify.html
Trend z brakiem darmowego dostępu jest także w Radiu Nowy Świat, ale czy to ma być walka z Trójką? Na ten temat jest tekst pt Bez gapowicza z radiem po swojemu nowoczesnym https://krzemel.blogspot.com/2024/04/no ... aczej.html
Deezer to jeden z najpopularniejszych serwisów streamingowych, służących do udostępniania muzyki. Choć nie jest tak popularny, jak Spotify, Apple Music czy Tidal, również potrafi wiele. Co dokładnie? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
Francuski serwis streamingowy Deezer to prawdziwy weteran na rynku portali oferujących dostęp do słuchania piosenek online. Choć powstał zaledwie dwa lata później niż YouTube, w roku 2007, nie jest tak popularny, jak inne tego typu serwisy. Warto się nim jednak zainteresować – jednym z powodów jest baza 73 mln utworów. Pod względem ilości piosenek Deezer jest liderem wśród portali muzycznych.
Nie tylko jednak ilość, ale również jakość usługi jest mocną stroną serwisu Deezer. Muzyka dostępna jest w kilku formatach plików, do których dostęp zależny jest od wykupionej subskrypcji. Albumów można słuchać w podstawowej jakości, czyli z przepustowością 128 kb/s, podwyższoną 320 kb/s lub w bezstratnym formacie FLAC 1411 kb/s.
Ta usługa ma konkretnie określony koszt i jest do tego jeszcze jasne przesłanie: Niezależnie od tego, czy jeździsz po mieście czy podróżujesz za granicą, możesz wszędzie cieszyć się pobraną muzyką, nie martwiąc się o przesył danych!
Inaczej było z ofertami Tidal, które kusiły bezpłatną opcją, ale ostanio pojawiła się w Kompure Świat informacja z podtytułem https://www.komputerswiat.pl/aktualnosc ... ja/5gnscrz
Wygląda na to, że włodarze platformy streamingowej Tidal zamierzają powalczyć z gigantem tego rynku — Spotify. Już wkrótce wejdą w życie zmiany w ofercie tej aplikacji, które przyniosą obniżki. Niestety, niezadowoleni będą natomiast użytkownicy darmowej wersji serwisu.
Co dzieje się w głowie prezesa Spotyfi trudno odgadnąc, ale ostyatnio stewierdził, że zwolnie 1500 osób przyczynyą dla której firmie nie udało się zrealizować planowanych celów. https://krzemel.blogspot.com/2023/12/15 ... otify.html
Trend z brakiem darmowego dostępu jest także w Radiu Nowy Świat, ale czy to ma być walka z Trójką? Na ten temat jest tekst pt Bez gapowicza z radiem po swojemu nowoczesnym https://krzemel.blogspot.com/2024/04/no ... aczej.html
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Streamingowy szum
Spotify robi najwięcej szumu w usługach steamingowych
Aktualnie Wikipedia prezentuje tą firmę https://pl.wikipedia.org/wiki/Spotify
Jaką wiec receptę ma na to Spotify? Tego nikt nie wie, chociaż wzmianki o problemach finansowych tej firmy pojawiają się od lat i stały się wręcz normą. Kto finansuje te nieustające straty? Rynek danych o ludziach jest obecnie najbardziej dochodowy, więc nie zaszkodzi zastanowić się, co dzieje się z tymi o słuchających muzyki wysyłanej z serwerów Spotify.
W grudniu 2017 r. Spotify i chiński Tencent weszli w strategiczne partnerstwo. Była wymiana udziałów i Spotify stał się właścicielem 9% Tencent Music Entertainment, a Tencent stał się 7,5% właścicielem Spotify. To spowodowało, że 10 lat po premierze Spotify trafił na nowojorską giełdę. W 2019 roku Tencent zwiększył swój udział do 9,2%", co mogło nareperować bilans Soptify, ale co otrzymali w zamian? Czy Spotify przed wejściem na nowojorską giełdę musiał być silniejszym partnerem, a teraz tak już nie jest ? Wiki w j.pol. podaje, że współpraca była w celu wejścia na rynek chiński. W j. ang. ta informacja gdzieś wyparowała i jest w zamian o 1000 nowych miejscach pracy na Dolnym Manhattanie. W j. szwedzkim jest natomiast wzmianka, że Spotify jest w 1/5 własnością, ale bez podanie kogo, co wygląda na błąd edytorski z powodu likwidacji jakieś informacji, a wcześniej jest w tekście notka, że w 2011 dostali wsparcie od Marka Zuckerberga, który podaje na facebook, że od 2015 pracuje w fundacji stworzonej z Priscillą Chan i działającej w formie Limited Liability Company, co w kalifornijskim Palo Alto pozwala funkcjonować z ograniczoną do minimum kontrolą zewnętrzną.
Nie zaszkodzi więc przypomnieć sobie o innych nowinkach z branży usług internetowych https://www.pb.pl/tiktok-na-celowniku-u ... ie-1208565
Ciekawy jest tu także jeszcze starszy news https://wyborcza.biz/biznes/7,177150,23 ... rects=true
Aktualnie Wikipedia prezentuje tą firmę https://pl.wikipedia.org/wiki/Spotify
Czy można jednak polegać na firmie, o której pojawił się news z m.in. informacją: https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... e26&ei=110Serwis oferuje cyfrowe objęte prawami autorskimi nagrania muzyczne i podcasty, w tym ponad 82 milionów utworów, pochodzących od wytwórni płytowych i firm medialnych. Jest to usługa freemium, która podstawowe funkcje oferuje bezpłatnie, lecz z reklamami i ograniczonymi opcjami personalizacji.
Straty trzeba zawsze nadrobićPodczas konferencji z inwestorami, która odbyła się po publikacji wyników finansowych Spotify za pierwszy kwartał 2024 roku, Daniel Ek - dyrektor generalny Spotify - wskazał, że decyzja o redukcji 1500 etatów, podjęta w grudniu poprzedniego roku, miała wiele nieprzewidzianych konsekwencji. Wśród nich wymienił aspekt finansowy, ale także zakłócenia w funkcjonowaniu firmy, które zostały zauważone przez serwis Fortune.
Jaką wiec receptę ma na to Spotify? Tego nikt nie wie, chociaż wzmianki o problemach finansowych tej firmy pojawiają się od lat i stały się wręcz normą. Kto finansuje te nieustające straty? Rynek danych o ludziach jest obecnie najbardziej dochodowy, więc nie zaszkodzi zastanowić się, co dzieje się z tymi o słuchających muzyki wysyłanej z serwerów Spotify.
W grudniu 2017 r. Spotify i chiński Tencent weszli w strategiczne partnerstwo. Była wymiana udziałów i Spotify stał się właścicielem 9% Tencent Music Entertainment, a Tencent stał się 7,5% właścicielem Spotify. To spowodowało, że 10 lat po premierze Spotify trafił na nowojorską giełdę. W 2019 roku Tencent zwiększył swój udział do 9,2%", co mogło nareperować bilans Soptify, ale co otrzymali w zamian? Czy Spotify przed wejściem na nowojorską giełdę musiał być silniejszym partnerem, a teraz tak już nie jest ? Wiki w j.pol. podaje, że współpraca była w celu wejścia na rynek chiński. W j. ang. ta informacja gdzieś wyparowała i jest w zamian o 1000 nowych miejscach pracy na Dolnym Manhattanie. W j. szwedzkim jest natomiast wzmianka, że Spotify jest w 1/5 własnością, ale bez podanie kogo, co wygląda na błąd edytorski z powodu likwidacji jakieś informacji, a wcześniej jest w tekście notka, że w 2011 dostali wsparcie od Marka Zuckerberga, który podaje na facebook, że od 2015 pracuje w fundacji stworzonej z Priscillą Chan i działającej w formie Limited Liability Company, co w kalifornijskim Palo Alto pozwala funkcjonować z ograniczoną do minimum kontrolą zewnętrzną.
Nie zaszkodzi więc przypomnieć sobie o innych nowinkach z branży usług internetowych https://www.pb.pl/tiktok-na-celowniku-u ... ie-1208565
Unia Europejska rozpocznie dochodzenie, czy aplikacja TikTok, należąca do chińskiej firmy ByteDance, naruszyła zasady dotyczące treści w Internecie, mające na celu ochronę dzieci oraz zapewnienie przejrzystości reklam, poinformował w poniedziałek urzędnik UE. Platformie mediów społecznościowych grozi, wskutek tej sytuacji, nałożenie wysokiej kary finansowej – podaje agencja Reuters.
Ciekawy jest tu także jeszcze starszy news https://wyborcza.biz/biznes/7,177150,23 ... rects=true
Perpetuum mobile: biznesmeni pomagają politykom wygrywać wybory, manipulując nami na Facebooku za pomocą skradzionych danych, Facebook sprzedaje politykom reklamy oparte na tych danych, nasze emocje rosną i sprzedają więcej reklam. Kto zamyka profil na Fejsie - kciuk w górę
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
50 czy 4 godziny pracy Dyson Zone
Bezprzewodowe słuchawki nad którymi pracowano podobno 5 lat.
W artykule o nich jest na wstępie: https://www.benchmark.pl/aktualnosci/dy ... olsce.html
Producent na swojej stronie także nie wspomina o tym https://www.dyson.pl/produkty/sluchawki/zone
Jest dział z tytułem Wykorzystaj w pełni możliwości swojego urządzenia dzięki aplikacji MyDyson™⁵, ale ...
Dopiero w sieci zgłasza się informacja z Singapuru
Temat bezszumowych słuchawek jest szerzej poruszony w innym artykule, gdzie można przeczytać m.in: https://www.benchmark.pl/testy_i_recenz ... nking.html
W artykule o nich jest na wstępie: https://www.benchmark.pl/aktualnosci/dy ... olsce.html
W artykule są także podane za producentem imponujące cyferki:Pierwszą cechą, którą się chwali Dyson to do 50 godzin pracy, choć po aktywowaniu obu kluczowych funkcji są to już tylko 4 godziny.
Pomijając możliwości usłyszenia 6 Hz zastanawiająca jest informacja o impedancji dla słuchawek bezprzewodowych z taką ilością dodatkowych funkcji, co wiąże się oczywiście z ich ceną. Za prawie 3 tys. rozsądniej jest zainwestować w inne słuchawki na kabel. W informacji nie ma natomiast nic na temat słuchania bezpośrednio ze strumieni od współczesnych dostawców muzyki.pasmo przenoszenia 6 Hz do 21 kHz, przetworniki z magnesami neodymowo-żelazowo-borowymi (NdFeB) mają 40 mm średnicy i impedancję 16 omów,
Producent na swojej stronie także nie wspomina o tym https://www.dyson.pl/produkty/sluchawki/zone
Jest dział z tytułem Wykorzystaj w pełni możliwości swojego urządzenia dzięki aplikacji MyDyson™⁵, ale ...
Dopiero w sieci zgłasza się informacja z Singapuru
W sieci można znaleźć również:Yes, you can control both airflow and audio from your mobile device with the MyDyson™ app. You can also connect to platforms such as Spotify and Apple Music ...
We współpracy z marką Dyson Deutschland w Kolonii i marką JUNG z Mönchengladbach. Dyson Zone Absolute z ręcznikami do pielęgnacji podłóg JUNG wyłącznie na Amazon.de
Temat bezszumowych słuchawek jest szerzej poruszony w innym artykule, gdzie można przeczytać m.in: https://www.benchmark.pl/testy_i_recenz ... nking.html
Dźwięk to fale ciśnienia akustycznego, trafiające do naszych uszu. Funkcja ANC (Active Noise Cancellation) za pomocą przetworników w słuchawkach, tworzy przeciwfalę ciśnienia, o takiej samej amplitudzie, ale odwrotnej fazie. Gdy jedna fala spotka się z drugą w odpowiednim czasie, to następuje interferencja destruktywna, czyli wygaszenie tych fal. Na tym właśnie polega aktywna redukcja hałasu (ANC), czy jak przyjęto się mówić, redukcja szumu.
-
- Specjalista
- Posty: 540
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Muzyka w Sofia podpowiada
Kościół Zofii w Sztokholmie organizuje koncerty
Jest w stylu neoromańskim w wersji nadreńskiej jako budowla na planie centralnym, z poczwórną fasadą i wieżą-kopułą pośrodku, wysoką na 77 m. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bc ... ztokholmie
Ma przez to wyjątkową akustykę i koncerty fortepianowe są jedyne w swoim rodzaju, co stawia wysokie wymagania dla pianistów. Muszą się dobrze przygotować, by muzyka zabrzmiała właściwie. Niskie rejesrtry mogą zabrzmieć podobnie do organów, ale bardziej przestrzennie.
Theodor i Edward Ahlbeck Glader bardzo ciekawie przedstawili swoje solowe aranżacje sonaty nr 29 i bess-dur Ludwika V. Bethowena. Rodzi to bezpośrednią refleksję, że mając w domu sprzęt z dużymi przekłamaniami przy odtwarzaniu muzyki można nieusłyszeć, co muzyk zaprezentował. Dotyczy to każdego nagrania, a nie tylko fortepianu w sztokholmskim kościele.
Jest w stylu neoromańskim w wersji nadreńskiej jako budowla na planie centralnym, z poczwórną fasadą i wieżą-kopułą pośrodku, wysoką na 77 m. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bc ... ztokholmie
Ma przez to wyjątkową akustykę i koncerty fortepianowe są jedyne w swoim rodzaju, co stawia wysokie wymagania dla pianistów. Muszą się dobrze przygotować, by muzyka zabrzmiała właściwie. Niskie rejesrtry mogą zabrzmieć podobnie do organów, ale bardziej przestrzennie.
Theodor i Edward Ahlbeck Glader bardzo ciekawie przedstawili swoje solowe aranżacje sonaty nr 29 i bess-dur Ludwika V. Bethowena. Rodzi to bezpośrednią refleksję, że mając w domu sprzęt z dużymi przekłamaniami przy odtwarzaniu muzyki można nieusłyszeć, co muzyk zaprezentował. Dotyczy to każdego nagrania, a nie tylko fortepianu w sztokholmskim kościele.