AIMP dla Wold Music i SiestaTime

Informacje o projekcie AIMP
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

2x Scarlatti zgodnie z trendem

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

7 maja Marcin Kydryński 2 razy zaprezentował muzykę napisaną przez włoskiego kompozytora z okresu baroku
https://pl.wikipedia.org/wiki/Domenico_Scarlatti

Taka muzyka określana jest jako poważna. Wikipedia podaje, że wywodzi się z tradycji klasycznych i obejmuje całą muzykę akademicką, świecką i sakralną, tworzoną na przestrzeni tysiąca lat (XI–XXI w.) w kręgu krajów o kulturze europejskie. https://pl.wikipedia.org/wiki/Muzyka_powa%C5%BCna

Zainteresowanie tą muzyką wzrasta o czym napisał Mariusz Herma w nr 18/91 (3412) Polityki z dnia 26 kwietnia 2023 na str.125 https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... ktoka.read

Obrazek Mariusz Herma
W „Polityce” od 2012 r., wcześniej w „Przekroju” i na blogu Ziemia Niczyja. Obecnie odpowiedzialny za aplikację Fiszki Polityki. Założyciel (najbardziej) międzynarodowego serwisu muzycznego beehype.
Obrazek

Wspomina w tym 2 stronicowym artykule o ankiecie, którą Deezer przeprowadził 9 lat temu w największych krajach europejskich i okazało się, że "trzy czwarte osób słuchających klasyki deklarowało, że robi to ze względu na jej kojące właściwości, a co piątej pomaga ona się skupić". W treści tekstu jest również wyraźna wskazówka, że ankietowani przez Deezer niekoniecznie zwracają uwagę na wierność odtwarzania nagrań, które normalnie są wymagające dla sprzętu audio. Dotyczy to również użytkowników innych tego typu serwisów. Na You Tube playlista "gdy musisz dokończyć zadanie domowe w ciągu godziny" ma blisko 4 mln odsłon, a " do nocnej nauki" 4,6. Ta z tytułem "do czytania po zmroku" (3,6 mln) najwyraźniej podpowiada, że koncentracja na muzyce jest niewielka.

Obrazek

W artykule podane jest, że aplikacja Apple Music Classical z 115 tys. dziełami 20 tys, kompozytorów zwraca uwaga na jakość dźwięku. Ta notka jest nieco myląca, bo chodzi przecież o ofertę Apple, a ta skierowana jest w pierwszej kolejności do korzystających z urządzeń przenośnych i najchętniej bezprzewodowych słuchawek dousznych, czyli z ograniczeniami Sinozębego.
Co to jest Apple Music Classical? https://support.apple.com/pl-pl/HT213415

Dzięki aplikacji Apple Music Classical masz dostęp do największego na świecie katalogu muzyki klasycznej. Możesz wyszukiwać według kompozytora, utworu, dyrygenta i innych kryteriów, aby szybko znaleźć dowolne nagranie. Dzięki playlistom i biografiom kompozytorów odkryjesz kompozytorów, epoki, instrumenty i wiele innych rzeczy. Gdy czegoś słuchasz, możesz uzyskać szczegółowe informacje na temat tego utworu. Masz też dostęp do wielu innych funkcji do słuchania muzyki klasycznej.

Apple Music Classical jest częścią indywidualnej, studenckiej lub rodzinnej subskrypcji Apple Music i jest obecnie dostępna tylko na iPhonie
.
Obrazek

Technologia nazwana na cześć Haralda Sinozębego nie jest tak dobra, jak mogą sugerować najnowsze dane techniczne https://pl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
Bluetooth 5.0 – ujednolicenie wersji, szybszy transfer – 2 Mb/s dla urządzeń typu „wearables” i 50 Mb/s do normalnych, realny zasięg działania do 140 m.
Obrazek

W informacji sieci salonów audio próbują ten sposób na podłączenie bezprzewodowe jakoś wpasować do swojej oferty, ale brzmi to mało zachęcająco https://www.tophifi.pl/blog/post/jakie- ... gI3vfD_BwE
Technologia Bluetooth, umożliwiająca bezprzewodowe przesyłanie danych, jest obecnie bardzo popularna i powszechnie dostępna. Bluetooth możemy znaleźć prawie wszędzie, począwszy od komputerów i smartfonów, aż po zegarki czy szczoteczki do zębów.
Wi -fi zapewnia bardziej wierny sygnał dla wysterowania bezprzewodowych głośników.

Obrazek

W ofercie tych salonów są dla bezprzewodowego podłączenia zgrabne aktywne głośniki Audio Pro. Zaprezentowane są na stronie z filmikiem i bardzo sugestywnie rozpoczynającym się opisem: https://www.tophifi.pl/blog/post/wideo- ... ecast.html
Naszym stałym widzom szwedzka marka Audio Pro powinna być już dobrze znana. Tworzą sprzęt audio o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny, a także oferujący szerokie możliwości interakcji z muzyką. Szwedzi poszli za ciosem prezentując pod koniec zeszłego roku nowy produkt, który ma szansę idealnie wpasować się w potrzeby dzisiejszego słuchacza. W dzisiejszym materiale zaprezentujemy głośnik bezprzewodowy Audio Pro G10 z systemami Chromecast oraz AirPlay 2.
Bezprzewodowy sprzęt RTV ma ograniczenia

Obrazek

Takich ofert nie brakuje i nie zaszkodzi zwrócić uwagę na kwestie specyfikacji przesyłanego sygnału, o czym jest blogowy wpis pt AudioVideo celnie o Yamaha NX-N500 z DSD 5,6 MHz i PCM 384/32 https://4biensoundpc.blogspot.com/2022/ ... -n500.html

Obrazek

Uzupełnieniem do tego tematu jest wpis pt 384 kHz w ofercie RTV bywa wiarygodne nieco inaczej https://4biensoundpc.blogspot.com/2022/ ... godne.html

Obrazek

BienSound PC można indywidualnie konfigurować https://4biensoundpc.blogspot.com/p/muz ... urowa.html

Otwarta struktura PC ma szerokie możliwości, które nie będą ograniczone w przyszłości do oferty jednego producenta. Analogowe podłączenie PC do wzmacniacza mocy zapewnia nadal najlepszą jakość sygnału dla wysterowania głośników, czyli przetwornika elektroakustycznego. Można wówczas zagwarantować, że analogowy sygnał do wzmacniacza wygenerowany zostanie z wysoką precyzją 32 bity/192 kHz i nie będzie w tym zakresie brakowało mocy obliczeniowej z powodu dekodowania np stratnych formatów nagrań. Strumień mp3 wymaga precyzyjnego dekodowania 576 odrębnych sygnałów, na które dzielone jest pasmo dźwięku 20 Hz – 20 kHz, a do tego często dochodzi jeszcze tryb VBR, czyli kompresja ze zmienną przepływnością, która jest na bieżąco korygowana w zależności od zawartości oryginalnego sygnału.

Pora Siesty dostępna jest bezpłatnie z przepustowością jedynie 128 kbps i kodowaniem z nieco archaicznym już mp3 przy częstotliwości 44,1 kHz, która miała ograniczyć jakość CD. Odtwarzanie muzyki ze srebrnych krążków jest bardziej precyzyjne z nadpróbkowaniem. Takie dla muzyki nadawanej w audycji Marcina Kydryńskiego można uzyskać słuchając jej "onLine" z programem AIMP. Prezentowaną muzykę można także zapisać sobie na twardy dysk. Podobnie można zapisać muzykę dostarczaną strumieniowo z popularnych serwisów internetowych i odtwarzać później z AIMP, co nie jest możliwe "onLine"
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

21 maj 2023 SiestaTime - 3 Siostry

Post autor: BienSoundPC »

AIMP dla SiestaTime u 3 Sióstr w sopockim Domu Zdrojowym

Testy w nowym miejscu wypadły bardzo pozytywnie, by serwować tam nierozcieńczoną muzykę, chociaż nie jest to optymalna konfiguracja typu Bar PA Sound PC, a tylko dla funkcji Brodcasted Music PC Reciver https://4biensoundpc.blogspot.com/p/muz ... urowa.html

Audycja Marcina Kydryńskiego będzie odtwarzana na żywo z prostym laptopem ze strumienia 128 kbps i napróbkowaniem 32 bit/192 kHz z WASAPI w AIMP, by zapewnić optymalnie przetworzony sygnał analogowy dla wysterowania profesjonalnego naglośnienia estradowego

Pora Siesty będzie z możliwością wyboru ....

Obrazek
Figówka czy cytrynówka?
bez sekretów u 3 Sióstr, bo jak podają...

Obrazek
U nas już wiosna w ogródku😎Zapraszamy na kawkę i inne napitki
Łatwo będzie do nich trafić w sopockim Domu Zdrojowym, bo jak dodają ...

Obrazek
Zaklinamy pogodę! Jest kwiat, będzie słońce 🙂
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Bosa w klubokawiarni Domu Zdrojowego

Post autor: BienSoundPC »

21 maja było spotkanie SiestaTime u 3 Sióstr

Obrazek

Pierwszą godzinę audycji zdominowała Bosa Nowa, jako zapowiedź imprezy w filharmonii. Prezentowane utwory zabrzmiały bardzo ciekawie w gwarze zagranicznych turystów, którzy pojawili się dość przypadkowo i zupełnie nie wiedzieli o co chodzi, ale pozytywnie reagowali na muzykę.

Obrazek

Najbardziej egzotyczna dla nich była chyba druga piosenka - z tekstem Wojciecha Młynarskiego https://www.youtube.com/watch?v=K4INl1CGUDQ

marzyła mi się ta dziewczyna
jak się po pracy marzy święto
nade mną błękit się rozpinał
pachniało wrzosem i pachniało miętą

przybiegła do mnie roześmiana
po niesprzątniętych z pola kłosach
przybiegła lekka i zdyszana
całkiem nowa i zupełnie bosa

szukali jej w brygadzie żniwnej
wszyscy działacze i wszyscy żeńca
a ona miała oczy piwne
i burz włosów i nic więcej

mierzwił się łan jak morska fala
gdy południowy wiatr się zrywał
okrzyki żeńców milkły z dala
i były żniwa, piękne żniwa

odeszła nagle ta dziewczyna
odeszła w dal przez łan niezżęty
nade mną błękit się rozpinał
pachniało wrzosem i poachniało miętom

zniknęła mi na pola skraju
w chabrach kąkolach i lwich paszczach
cóż, taki rzeczy się zdarzają
przy żniwach zwłaszcza, ach przy żniwach zwłaszcza

bardzo cieszyli się w brygadzie
wszyscy działacze i wszyscy żeńca
a ona miała włos w nieładzie
trochę wspomnień i nic więcej

ja także będą ją wspominał
aż do tej chwili gdy bez słów
wśród zboża zjawi się dziewczyna zupełnie bosa i zupełni nowa
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Branford Marsalis i SiestaTime

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Ostatnia w maju audycja Marcina Kydryńskigo miała bezpośrednie nawiązanie do wydarzenia w warszawskiej filharmonii, ale muzyka była jak zwykle prezentowana w szerokiej skali i nie ograniczyła się tylko do tej klasycznej. AIMP pozwolił na pełne delektowanie się prezentowaną muzyką, która brzmiała z nagłośnienia estradowego u 3 Sióstr w sopockim Domu Zdrojowym viewtopic.php?p=46368#p46368

Prezentowany był dorobek Branforda Marsalisa. https://pl.wikipedia.org/wiki/Branford_Marsalis

Ten amerykański saksofonista i kompozytor jazzowy występuje w Polsce już od 40 lat . Pierwszy raz na Jazz Jamborre 83. Jazz Jamborre 83.

Obrazek

Nowe oblicza tradycyjnej klasyki to tytuł artykułu o koncercie w filharmonii https://www.rp.pl/muzyka-klasyczna/art3 ... ej-klasyki
Wielka indywidualność muzyki improwizowanej, saksofonista Branford Marsalis, wykonała w Warszawie utwory Erwina Schulhoffa i Jacoba ter Veldhuisa w luźny sposób wiążące się z jazzem. Grał pięknym, ciepłym dźwiękiem i z dyscypliną godną muzyka klasycznego. Tylko w spontanicznym bisie pozwolił sobie na chwilę improwizacji.
Obrazek

NOSPR 27.03.2022 Marcin Kydryński prezentuje „Siesta w drodze” / Branford Marsalis Quartet https://nospr.org.pl/pl/kalendarz/branf ... is-quartet
Podczas koncertu Branford Marsalis Quartet w dniu 27 marca 2022 r. będzie prowadzona zbiórka na zakup sprzętu operacyjnego do szpitali ukraińskich oraz na pomoc ukraińskim pacjentom onkologicznym.
Obrazek
Muzyka z płyty "Ulotne", stworzona w duecie z Branfordem Marsalisem, wymyka się stylistycznej klasyfikacji, szeroko interpretuje motywy słowiańskie w skalach, poetyce i nastroju. Wśród utworów takich, jak: “W Polu Lipeńka”, “To i hola” czy “W Kadzidlańskim Boru” znajdziemy osobiste tematy Jopek mocno inspirowane ludowymi wątkami albo wręcz z nich wywiedzione. Temat “Pożegnania z Marią”, który muzycy grywali na wspólnych koncertach i nagrali dwa lata temu, wydany dziś, na płycie Ulotne pojawia się ze specjalną dedykacją w hołdzie Tomaszowi Stańko. Marsalisowi i Jopek partnerowali: autor prawie wszystkich aranżacji Krzysztof Herdzin, Mino Cinelu, Maria Pomianowska, Robert Kubiszyn, Pedro Nazaruk, Marcin Wasilewski i Atom String Quartet.
Obrazek
CD 1
1. W Polu Lipeńka (tradycyjny)
2. W Kadzidlańskim Boru (tradycyjny/Tadeusz Sygietyński)
3. Niepojęte i Ulotne (Marcin Kydryński)
4. Patrz i Słuchaj (Anna Maria Jopek/Marcin Kydryński)
5. Niezauważone (Anna Maria Jopek/Marcin Kydryński)
6. Czekanie (Anna Maria Jopek)
7. Na Drogę (Anna Maria Jopek)
8. Opowieść (Krzysztof Herdzin)
9. Czułe Miejsce (Anna Maria Jopek/Marcin Kydryński)
10. Nielojalność (Andrzej Zieliński/Adam Kreczmar)

CD 2: Bonus CD
1. Pożegnanie z Marią pamięci Tomasza Stańko (Tomasz Stańko)
2. A Night in the Garden of Eden (Karry Kandel)
3. To i Hola (tradycyjny
4. Czekanie – Alternate Version (Anna Maria Jopek)
Obrazek

W audycji nie zabrakło oczywiście nagrania z udziałem Marsalisa na płycie Tiny Turner, która zmarła 24 maja 2023 https://pl.wikipedia.org/wiki/Tina_Turner
Break Every Rule https://www.discogs.com/release/2528070 ... Every-Rule
Paradise Is Here
Backing Vocals – George Chandler, Jimmy Chambers, Margot Buchanan*, Samantha Brown*
Bass Guitar – Micky Feat*
Drums – Jamie Lane
Engineer – Neil Dorfsman
Guitar – Mark Knopfler
Keyboards – Guy Fletcher
Percussion – Frank Ricotti
Programmed By [Programming] – Albert Boekholt
Soprano Saxophone – Branford Marsalis
Written-By – Paul Brady
Jest z tym utworem filmik i można wyrażnie usłyszeć, jakie zznaczenie ma tu saksofon, chociaż jest to nagranie z koncertu, gdzie gra inny muzyk. https://youtu.be/V0ex05wfCkI
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Bar i odtwarzanie muzyki ze strumienia

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

4 czerwca w audycji Pora Siesty prezentowani byli fenomenalni pianiści.

Obrazek

Marcin Kydryński wyprał najlepszych i towarzyszyły im tej samej klasy orkiestry, a w barze trudno o akustykę sali koncertowej.

Obrazek

Niemniej w klubokawiarni 3 Siostry w sopockim Domu Zdrojowym bardzo dobrze się odnaleźli zarówno z orkiestrami symfonicznymi, jaki i latynoskimi. W tym drugim przypadku była to szczególnie miła niespodzianka. Rzadko nadarza się okazja, by usłyszeć ich kunszt. Tutaj detale w nagraniach nie straciły na jakości, a całość lepiej prezentowała się w lokalu, co nie jest łatwe z nagraniami pianistów.

Obrazek

Ciekawa może być do tego informacja znajdująca się w tekście pt: Temat odsłuchu z głośnikami - na przykładzie różnych instalacji z fińskimi monitorami studyjnymi Genelec https://4biensoundpc.blogspot.com/p/dob ... zania.html

Obrazek

Komputer w klubokawiarni skonfigurowany został jako Brodcasted Music PC Reciver, ale uwzględnia również ustawienia dla Bar PA Music Server. Więcej o tych indywidualnych ustawieniach BienSound PC jest na stronie https://4biensoundpc.blogspot.com/p/muz ... urowa.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

11 VI ikona francuskiej piosenki nie jak ze studio

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

W plejadzie prezentowanych legend estrardy pojawiła się Édith Piaf.

Odtworzone 11 kwietnia podczas SiestaTime w sopockiej klubokawiarni nagranie było studyjne, ale można było odnieść wrażenie, że jest się w paryskim klubie. Siedząca w Sopocie grupka kobiet zapewniła do tego właściwą atmosferę. Trudno jest przeżyć coś podobnego w domu, a w tym przypadku miało to wyjątkowe znaczenie.

Édith Piaf, a właściwie Édith Giovanna Gassion miała pochodzenie francuskie, kabylskie, marokańskie i włoskie. Pierwsze nagranie dla wytwórni Polydor miała już w 1936 roku, ale największym przeżyciem muzycznym były oczywiście jej występy. Została odkryta w 1935 roku przez impresaria Louisa Leplée i występowała w jego kabarecie „Le Gerny’s” przy Champs-Élysées, pod pseudonimem „La Môme Piaf” (mały wróbelek). Stała się później znana milionom, ale ten pseudonim pozostał z nią i nie było to przypadkowe, bo artystka kojarzona jest z atmosferą paryskiego klubu, a te już w tamtych czasach były wielokulturowe. Głos Piaf i jej korzenie powodują, że trafia do serc słuchaczy, którzy nawet nie znają francuskiego. Stała się przez to ikoną francuskiej piosenki zarówno dla znających język, jak i nie. Właśnie taką publikę miała od samego początku, bo w Paryżu nigdy nie brakuje turystów.

Są nagrania z koncertów Piaf, ale trudno jest odtworzyć z nich to co słyszeli będący tam na miejscu. Mało prawdopodobne jest również, że powstały jakieś nagrania w małym paryskim klubie. Można to było jednak usłyszeć z przypadkowym miksem akustycznym nagarnia studyjnego i atmosfery w sopockiej klubokawiarni. Taki miks jest możliwy tylko przy wiernym odtworzeniu nagrania studyjnego i to zapewnił odpowiednio skonfigurowany komputer i nagłośnienie estradowe. AIMP zapewniał z nadpróbkowaniem 32/192 optymalny sygnał z transmisji Radia Nowy Świat, żeby wysterować nagłośnienie PA u 3 Siostr w Sopockim Domu Zdrojowym.

Obrazek

Na zakończenie audycji Marcin Kydryński zaserwował Boléro, czyli znany na całym świecie utwór, który jest stylizacją ludowego tańca hiszpańskiego i napisany został w 1928 roku przez fancuskiego kompozytora na zlecenie Idy Rubinstein, a ta była rosyjską tancerką, aktorką, mecenasem sztuki i postacią Belle Époque. Kompozyto Maurice Ravel pochodził z kulturowo mieszanej rodziny. To uczyniło go wrażliwym na kultury narodowe i regionalne. Ojciec miał szwajcarskie pochodzenie, a matka była Baskijką.

Jedna z włascicielek klubokawiarni słuchając odtwarzanego Boléro miała miłe wspomnienia z czasów, gdy tańczyła na lodzie. Jeden z gości, który jest atystą i urodził sią w Szwecji, a póżniej mieszkał w Londynie i Paryżu miał także wspomnienia z tańcem do tego utworu. Są one jednak z Sopotu i wieczornej imprezy. Takich wspomnień nie będa mieli słuchacjący muzyki klasycznej ze słuchakami z playlist na YouTube, które mają np tytuł "gdy musisz dokończyć zadanie domowe w ciągu godziny" i ta ma aż 4 mln odsłon.

Temat z tymi listami na YouTube został już poruszony w ninjeszym watku na form w poście pt 2x Scarlatti zgodnie z trendem https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic ... 315#p46315
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

SiestaTime na starcie bez AIMP

Post autor: BienSoundPC »

Pierwsze spotkania SiestaTime były bez AIMP

Obrazek

W sopockiej kawiarence artystycznej w Dworku Sierakowskich można było na wolnym powietrzu posłuchać muzyki siedząc w leżakach na piasku

Obrazek

i transmisja DAB+ Trójki odtwarzana była na żywo z indywidualnie skonfigurowanym w tym celu BienSoundPC, który podłączony był do wyprodukowanego w Sopocie przez Box Electronics zestawu estradowego z aktywnym subwooferem i pasywnymi satelitami.

Obrazek

W deszczowe dni pozostawała zabytkowa salka z trudną akustyką.

Obrazek

Jakiś czas można było tam posłuchać audycji tylko z transmisji FM i prostym zestawem kina domowego.

Obrazek

Później audycja była już odtwarzana z AIMP w np Cafe Zaścianek z wyjątkowo przyjazną akustyką i m. in. z polskimi monitorami studyjnymi APS Coax. Ta kawiarenka nie przetrzymała pandemii, ale głośniki są nadal produkowane w nowszej wersji https://www.aps-company.com/pl/coax2-pl/

Obrazek

Box Electronics oferuje także nadal zestawy estradowe i nawet o mocy 1400W/RMS - (18"+2x15") 700W/SUB + 2x350W/SAT, NEODYMOWY http://www.box.com.pl/produkty/kolumny- ... 5-neo.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

25 czerwca Ray Charles w SiestaTime

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek
Ray Charles to nr 2 na sporządzonej w 2008 roku liście 100 największych wykonawców wszech czasów https://www.rollingstone.com/music/musi ... 14-227414/
Born
September 23rd, 1930 (died June 10th, 2004)

Key Tracks
“What’d I Say, Pts. 1 & 2,” “I Got a Woman,” “You Don’t Know Me,” “Georgia on My Mind”

Influenced
Van Morrison, Otis Redding, Stevie Wonder

Ray Charles had the most unique voice in popular music. He would do these improvisational things, a little laugh or a “Huh-hey!” It was as if something struck him as he was singing and he just had to react to it. He was getting a kick out of what he was doing. And his joy was infectious.

But there was something else I didn’t realize until we sang together in the Eighties, on my song “Baby Grand.” When he sings, he’s not just singing soulfully. He is imparting his soul. You are hearing something deep within the man. I thought it would just turn me into this little nerd from Levittown, New York. But it didn’t. It emboldened me. It was like an evangelical event. He was the minister and I was the congregation. I got all fired up.

Ray started out wanting to be Nat “King” Cole. When Nat went down low in a song, like “Mona Lisa,” there was a growl in there that was kind of sexy. Ray took that to a whole other level. He took the growl and turned it into singing. He took the yelp, the whoop, the grunt, the groan, and made them music.

Also, he was a piano player. The piano is a percussion instrument. You put your body into it. Ray had a lot of unique body movements I didn’t know until I saw him. Before I saw him, I heard those movements as he sang. I heard his shoulder go up a little on the left side, the way he lifted himself off the stool. Then I realized the voice I was hearing was also playing that piano.

The first Ray Charles I heard was Modern Sounds in Country and Western Music. He’d had hits before that, the R&B stuff, like “What’d I Say.” But here is a black man giving you the whitest possible music in the blackest possible way, while all hell is breaking loose with the civil rights movement. When he sang “You Don’t Know Me,” I thought, “He isn’t just singing the lyrics. He’s saying, ‘You don’t know me. Get to know me.’ “

He could be very sly with a song. His 1972 version of “America the Beautiful” is an iconic recording. There was so much feeling in his performance. It was his way of saying, “This is my country too. We gave you your popular music. This was ours before it was yours.”

But Ray synthesized the blues into a language everybody could relate to. You can’t listen to Ray Charles and not say, “This is a man who felt deeply, who has lived this music.” He shows you his humanity. The spontaneity is evident. Another guy might say, “That was a mistake, we can’t leave that in.” No, Ray left it in. The mistake became the hook.
Obrazek

25 VI 2023 jego twórczość prezentował w swojej audycji Marcin Kydryński i wspomniał, że próbował sobie wyobrazić, jak żyje niewidomy.

Widzący nie mogą tego wiedzieć, ale muzyki słuchać możemy razem.

Obrazek

W każdą niedzielę od 15 do 17 u 3 Sióstr w Sopocie można posłuchać z estradowym nagłośnieniem muzyki prezentowanej w Porze Siesty

Obrazek

Ta klubokawiarnia jest w sopockim Domu Zdrojowym i ma nastrojowy wystrój. Jest także przyjazna dla niewidomych i łatwo tu dotrzeć, bo nie ma barier architektonicznych.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

17 IX 2023 podczas Siesta Festival

Post autor: BienSoundPC »

W ramach współpracy z nadawcą Pora Siesty odtwarzana będzie w Sopocie ze strumienia 256 kbps https://krzemel.blogspot.com/2023/09/25 ... -domu.html

Obrazek

Więcej na temat lokalu w Sopocie jest w blogowym wpisie https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dcast.html

Obrazek

17 wrześnie w tracie Siesta Festival Marcin Kydryński prowadzić będzie swoja audycją z Gdańska http://www.siestafestival.pl/siesta-festival-2023/

Pojawi się również 19 już płyta Siesta https://pl.wikipedia.org/wiki/Siesta_(s ... uzycznych)
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Audycja radiowa to nie kiedy, a co

Post autor: BienSoundPC »

Zmiana koncepcji audycji radiowej została już poruszona na blogu w nawiązaniu do jej odtwarzania w sopociej klubokawiarni https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dcast.html

Wspomniane było także o możliwości odtwarzania jej tam z wyższą rozdzielczością https://krzemel.blogspot.com/2023/09/25 ... -domu.html

Czas jej odtwarzania to kolejny temat

Obrazek

Była już inicjatywa, by odtwarzać ją w miłym gronie w poniedziałki wieczorem. Był to trochę skomplikowany projekt. Początkowo za każdym razem był tam przynoszony sprzęt, by zapewnić optymalną jakość odtwarzania muzyki zapisanej ze strumienia cyfrowego radia DAB+. Z czasem Polskie Radio zaczęło udostępniać archiwalny strumień, ale w Cafe Zaścianek z bardzo przyjazną akustyką były ograniczenia techniczne, by z tego w pełni skorzystać. Udało się jednak wypracować kompromis i nagranie audycji otwarzane było z pendriva.

Obrazek

Teraz można swobodnie odtwarzać audycję w formie podkastu

Trzeba w tym celu tylko otworzyć sobie konto w Radiu Nowy Świat. Jest to bezpłatne dla tych, którym wystarczy niższa rozdzielczość. Bardziej wymagający mogą zostać patronami, co nie jest wysokim kosztem.

Rekomendowane progi wsparcia to 20, 33, 50 zł miesięcznie https://nowyswiat.online/wspieraj-radio

Więcej na temat możliwości z Radiem Nowy Świat jest w blogowym wpisie https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dy-co.html
ODPOWIEDZ