24/192 nie jest oczywiste w optymalnej konfiguracji
: 18 paź 2022, 09:48
AIMP można sobie ustawić optymalnie, lecz nie każdy sprzęt
Sugestia z optymalną configuracją dla nagrań 24/192 pojawiła się także w innych miejscach i w komentarzach podany został przykład rozwiązania częściowo archaicznego i współczesnego.https://www.dobreprogramy.pl/@audiofilp ... log,116758
Chodził o DAC USB Styleaudio Carat Ruby 2, który 30 Sierpnia 2010 przetestował Marcin Olszewski https://www.audiostereo.pl/magazyn/rece ... by-2-r177/
Na zdjęciu powyżej widać, że ten DAC pracuje z wczesną wersją USB. W środku ma chip Tenor TE7022L, który w magazynie dla użytkowników sprzętu RTV zgrabnie określono "akceptujący sygnał 24bit/96kHz". To nie ogranicza prawidłowego działania tego sprzetu, bo Windows sobie z tym poradzi, ale w optymalnej konfiguracji PC warto dokonać innego wyboru. Imponująca była w nim przed laty części analogowa, gdzie są 3 pojedyncze wzmacniacze na kanał – OPA604 i dwa NE5534 Texas Instruments. Niemniej nie można już ich zmienić bez poważnej ingerencji w konstrukcję.
Są natomiast od lat płyty główne do PC, gdzie można samemu bez żadnych narzędzi wymienić w każdej chwili scalak wzamcniacza wyjściowego na najbardziej odpowiedni. Zaoferowanie zastosowanego w Ruby rozwiąznia z 3 OP w jednym układzie scalonym nie jest dla TI trudne, ani kosztowne. Jest tu tylko jedno pytanie, czy znajdą się nadal zainteresowani. To rozwiązanie miało inną wartość w swoim czasie.
Z komentarza wynika, że ten DAC dostarcza sygnał do wspólczenych głośników Edifier S3000 Pro 2.0. Są oferowane m.in. w marketach i np MediaExpert podaje w ich specyfikacji, że jest "brak" wejścia liniowego https://www.mediaexpert.pl/komputery-i- ... gL-w_D_BwE
Zaprzecza temu ilustracja powyżej, a cierpliwi znajdą także w gąszczu ofert polskojęzycznę stronę tej marki z faktyczna specyfikacją, że są wejścia: Line IN, Balance Input, Bluetooth, Optyczne, Koaksjalne, USB https://www.edifier.pl/product-pol-112- ... 0-Pro.html
Trudno w tym zestawie optymalnie korzystać z cyfrowego połączenia z zewnetrznym DAC, w którym są archaiczne podzespoły dla USB. W ofercie tych głośników jest również, że "Ważnym elementem jest możliwość podłączenia więcej niż jednego źródła poprzez technologie Bluetooth". Jest nawet elegancka specyfikacja, że jest to: "Technologia Bluetooth V5.0 aptX® Qualcomm oraz HD decoding". Z tego nie można także skorzytać, jeżeli chce się używać ten archaiczny DAC.
Na szczeście jest możliwość połączenie analogowego, gdzie nie ma takch problemów.
Wątpliwa jest tu jednak przydatność tego zewnętrznego DAC z tymi aktywnymi głośnikami. Znikształcenia sygnału zależne będą od słabszej klasy układów wejściowych w głośnikach, a nie tych ekskluzywnych rozwiązań w DAC. Wówczas nie jest łatwo usłyszeć teoretyczną bez mała poprawę w stosunku do bezpośredniego korzystania z układów wyjściowych w komputerze.
Zalety układów analogowych tego DAC dobrze sprawdzą się dla korzystających ze słuchawek.
Sugestia z optymalną configuracją dla nagrań 24/192 pojawiła się także w innych miejscach i w komentarzach podany został przykład rozwiązania częściowo archaicznego i współczesnego.https://www.dobreprogramy.pl/@audiofilp ... log,116758
Chodził o DAC USB Styleaudio Carat Ruby 2, który 30 Sierpnia 2010 przetestował Marcin Olszewski https://www.audiostereo.pl/magazyn/rece ... by-2-r177/
Na zdjęciu powyżej widać, że ten DAC pracuje z wczesną wersją USB. W środku ma chip Tenor TE7022L, który w magazynie dla użytkowników sprzętu RTV zgrabnie określono "akceptujący sygnał 24bit/96kHz". To nie ogranicza prawidłowego działania tego sprzetu, bo Windows sobie z tym poradzi, ale w optymalnej konfiguracji PC warto dokonać innego wyboru. Imponująca była w nim przed laty części analogowa, gdzie są 3 pojedyncze wzmacniacze na kanał – OPA604 i dwa NE5534 Texas Instruments. Niemniej nie można już ich zmienić bez poważnej ingerencji w konstrukcję.
Są natomiast od lat płyty główne do PC, gdzie można samemu bez żadnych narzędzi wymienić w każdej chwili scalak wzamcniacza wyjściowego na najbardziej odpowiedni. Zaoferowanie zastosowanego w Ruby rozwiąznia z 3 OP w jednym układzie scalonym nie jest dla TI trudne, ani kosztowne. Jest tu tylko jedno pytanie, czy znajdą się nadal zainteresowani. To rozwiązanie miało inną wartość w swoim czasie.
Z komentarza wynika, że ten DAC dostarcza sygnał do wspólczenych głośników Edifier S3000 Pro 2.0. Są oferowane m.in. w marketach i np MediaExpert podaje w ich specyfikacji, że jest "brak" wejścia liniowego https://www.mediaexpert.pl/komputery-i- ... gL-w_D_BwE
Zaprzecza temu ilustracja powyżej, a cierpliwi znajdą także w gąszczu ofert polskojęzycznę stronę tej marki z faktyczna specyfikacją, że są wejścia: Line IN, Balance Input, Bluetooth, Optyczne, Koaksjalne, USB https://www.edifier.pl/product-pol-112- ... 0-Pro.html
Trudno w tym zestawie optymalnie korzystać z cyfrowego połączenia z zewnetrznym DAC, w którym są archaiczne podzespoły dla USB. W ofercie tych głośników jest również, że "Ważnym elementem jest możliwość podłączenia więcej niż jednego źródła poprzez technologie Bluetooth". Jest nawet elegancka specyfikacja, że jest to: "Technologia Bluetooth V5.0 aptX® Qualcomm oraz HD decoding". Z tego nie można także skorzytać, jeżeli chce się używać ten archaiczny DAC.
Na szczeście jest możliwość połączenie analogowego, gdzie nie ma takch problemów.
Wątpliwa jest tu jednak przydatność tego zewnętrznego DAC z tymi aktywnymi głośnikami. Znikształcenia sygnału zależne będą od słabszej klasy układów wejściowych w głośnikach, a nie tych ekskluzywnych rozwiązań w DAC. Wówczas nie jest łatwo usłyszeć teoretyczną bez mała poprawę w stosunku do bezpośredniego korzystania z układów wyjściowych w komputerze.
Zalety układów analogowych tego DAC dobrze sprawdzą się dla korzystających ze słuchawek.