25 maja pojawiła się nowa wersja rozwojowa.
Po zainstalowaniu jest informacja, że to beta, ale by to zrobić trzeba najpierw poszukać alfy. Reszta tradycyjnie działa bez problemu. Zmiany są głownie z konwerterami.
W testach przetwarzanie D/A ustawione było dla 4 kanałów z nadpróbkowanie 32bit/192kHz
Odtwarzane były stereofoniczne nagrania udostępnione w strumieniu szwedzkiego radia w formacie FLAC ze studyjnym próbkowaniem 48 kHz. Dekoder w AIMP był w wersji 2.4.5.4 z 13 października 2023.
Robione były z zaawansowaną płytą główną która ma dla funkcji DAC odseparowaną sekcję Audio Noise Guard z kondensatorami klasy hi-end i wbudowany procesor dźwięku Realtek ALC898, który zapewnia 110dB SNR. Są także złocone gniazda minijack, do których analogowy sygnał dostarcza dowolnie wybrany scalak ze wzmacniaczem operacyjnym, co na ilustracji nosi nazwę Exklisiv Uppgradable OP-AMP. CPU pracował z 4,8 GHz, a pamięć RAM z połową tej częstotliwości.
DAC pracował z sterownikiem Microsoft w wersji 10.0.19041.3636 z 10 października 2023 i konfiguracją dla dźwięku przestrzennego 3+1 (lewy; środek; prawy; tył).
Rozmieszczenia 4 głośników zostało automatycznie skalibrowane z dostępną ze sterownikiem funkcją Room Correction. Użyta została również ze sterownika funkcja Speaker fil i przetwarzanie z 2 na 4 kanały w AIMP nie zostało włączone.
Takie ustawienie powinno dobrze się sprawdzić przy transmisjach z wykutej w skale sali koncertowej o kształie sześciokąta i 1 302 miejscami siedzącymi, a na scenie dla 100 muzyków. Więcej w tym temacie jest pt Berwaldhallen w domu z FLAC i SR P2 https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... sr-p2.html
Pokrewny temat poruszony jest pt Ambiofonia klasycznie ze strumieniem FLAC 48 kHz https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... 8-khz.html
5.30.2550 alfa/beta
-
- Specjalista
- Posty: 771
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Ambiofonia i polski stream
Strumienie polskich stacji radiowych są z mp3
Warto przez to skorzystać z LAV Filters, jako systemowego dekodera i jest do tego opcja w AIMP.
Powodem jest, że precyzyjne dekodowanie mp3 wymaga sporej mocy obliczeniowej, by obsłużyć 576 odrębnych sygnałów, na które dzielone jest pasmo dźwięku 20 Hz – 20 kHz. Tworzone są one na podstawie modelu psychoakustycznego, który określa jak należy zakodować każdy z nich.
Temat został poruszony pt All in one PC i koncertowa Pora Siesty https://krzemel.blogspot.com/2024/04/al ... iesty.html
Rozdzielenie wątków zapewnia nawet ze stereofonią stabilniejszą pracę przy przetwarzaniu D/A z nadpróbkowaniem. Jest to jeszcze bardziej pożądane z ambiofonią, gdzie potrzebna jest podwójna moc obliczeniowa.
Polscy nadawcy mają czasami także strumienie z nowocześniejszym Advanced Audio Coding, ale te mają niższą rozdzielczość i trudniej jest zapewnić dobrą jakość sygnału z nagrania, by stworzyć taki dla odtwarzania z 4 głośnikami.
Warto przez to skorzystać z LAV Filters, jako systemowego dekodera i jest do tego opcja w AIMP.
Powodem jest, że precyzyjne dekodowanie mp3 wymaga sporej mocy obliczeniowej, by obsłużyć 576 odrębnych sygnałów, na które dzielone jest pasmo dźwięku 20 Hz – 20 kHz. Tworzone są one na podstawie modelu psychoakustycznego, który określa jak należy zakodować każdy z nich.
Temat został poruszony pt All in one PC i koncertowa Pora Siesty https://krzemel.blogspot.com/2024/04/al ... iesty.html
Rozdzielenie wątków zapewnia nawet ze stereofonią stabilniejszą pracę przy przetwarzaniu D/A z nadpróbkowaniem. Jest to jeszcze bardziej pożądane z ambiofonią, gdzie potrzebna jest podwójna moc obliczeniowa.
Polscy nadawcy mają czasami także strumienie z nowocześniejszym Advanced Audio Coding, ale te mają niższą rozdzielczość i trudniej jest zapewnić dobrą jakość sygnału z nagrania, by stworzyć taki dla odtwarzania z 4 głośnikami.