AIMP z WASAPI to referencyje konfiguracji PC4uMusic
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
All in one PC i iMac
Otwarta struktura w PC all in one ma ograniczenia
HP z obsługuje maksymalnie 24 bit/48 kHz. Nie jest to optymalne, by posłuchać np podcastu Radia Nowy Świat z audycją Pora Siesty. Można jednak dla tego strumienia 320 kbps mp3 16/44,1 zapewnić przy przetwarzaniu cyfry na analog nadprókowanie z podwójną precyzją 32 bit. Małe jest natomiast prawdopodobieństwo, że kupujący all in one PC z tego skorzystają.
Jeszcze mniejsze jest prawdopodobieństwo, że coś takiego może zainteresować kupujących iMac.
w tym temacie jest tekst pt All in one PC and iMac just like TV https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... -imac.html
HP z obsługuje maksymalnie 24 bit/48 kHz. Nie jest to optymalne, by posłuchać np podcastu Radia Nowy Świat z audycją Pora Siesty. Można jednak dla tego strumienia 320 kbps mp3 16/44,1 zapewnić przy przetwarzaniu cyfry na analog nadprókowanie z podwójną precyzją 32 bit. Małe jest natomiast prawdopodobieństwo, że kupujący all in one PC z tego skorzystają.
Jeszcze mniejsze jest prawdopodobieństwo, że coś takiego może zainteresować kupujących iMac.
w tym temacie jest tekst pt All in one PC and iMac just like TV https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... -imac.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Referencja dla cyfrowej korekcji RIAA
Przedwzmacniacz mikrofonowy za 10 tysięcy złotych
Konfiguracja PC4uMusic daje możliwość zastosowania dla nagrań z winylu cyfrowej korekty RIAA. Pozwala również zrobić perfekcyjną kopię cyfrową analogowego nagrania zapisanego w rowku płyty winylowej. Potrzebny jest do tego odpowiedni przedwzmacniacz mikrofonowy. Referencją może być Neumann V 402 2-channel Microphone Preamp. https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... -riaa.html
Referencyjnym gramofonem może być np Forsell Air, którego ramię porusza się identycznie, jak podczas grawerowania rowka płyty winylowej.
Yamaha MusicCast Vinyl 500 to znacznie tańsze rozwiązanie dla domowego serwera, ale nie została uwzględniona cyfrowa korekta RIAA. Więcej na temat tej japońskiej można przeczytać pt Bezprzewodowy odtwarzacz winylu od Yamaha https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... inylu.html
W cenie ok 2000 zł był Dual DT 500 USB, który także nie uwzględniał cyfrowej korekcji RIAA. Więcej w temacie tworzenia cyfrowych kopi z płyt analogowych jest pt Odtwarzacz winylu i szalaku dla cyfrowego zapisu https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... ylu-i.html
W gramofonach Revox stworzone zostały praktyczne możliwości, by wbudować moduł dla cyfrowej korekcji, ale stosowna oferta nigdy się nie pojawiła. Z takim rozwiązaniem mogły jednak powstawać bardzo dobre kopie cyfrowe nagrań zapisanych w rowku płyt winylowych. Wystarczy zamontować moduł ze wzmacniaczem mikrofonowym. Neumann V 402 wyraźnie wskazuje, że w tym celu mogą być użyte układy scalone.
W tym gramofonie można było zamontować moduł dla zaprogramowanego sterowania ramieniem, by ułatwić w studio tańca wielokrotne powtarzanie konkretnych fragmentów z nagrania na płycie winylowej. Taki moduł powstał w Sztokholmie całkowicie niezależnie od producenta. Teraz taka możliwość nie jest już zupełnie potrzebna. Z PC komfort odtwarzania nagrań w studio tańca jest znacznie lepszy.
Konfiguracja PC4uMusic daje możliwość zastosowania dla nagrań z winylu cyfrowej korekty RIAA. Pozwala również zrobić perfekcyjną kopię cyfrową analogowego nagrania zapisanego w rowku płyty winylowej. Potrzebny jest do tego odpowiedni przedwzmacniacz mikrofonowy. Referencją może być Neumann V 402 2-channel Microphone Preamp. https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... -riaa.html
Referencyjnym gramofonem może być np Forsell Air, którego ramię porusza się identycznie, jak podczas grawerowania rowka płyty winylowej.
Yamaha MusicCast Vinyl 500 to znacznie tańsze rozwiązanie dla domowego serwera, ale nie została uwzględniona cyfrowa korekta RIAA. Więcej na temat tej japońskiej można przeczytać pt Bezprzewodowy odtwarzacz winylu od Yamaha https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... inylu.html
W cenie ok 2000 zł był Dual DT 500 USB, który także nie uwzględniał cyfrowej korekcji RIAA. Więcej w temacie tworzenia cyfrowych kopi z płyt analogowych jest pt Odtwarzacz winylu i szalaku dla cyfrowego zapisu https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... ylu-i.html
W gramofonach Revox stworzone zostały praktyczne możliwości, by wbudować moduł dla cyfrowej korekcji, ale stosowna oferta nigdy się nie pojawiła. Z takim rozwiązaniem mogły jednak powstawać bardzo dobre kopie cyfrowe nagrań zapisanych w rowku płyt winylowych. Wystarczy zamontować moduł ze wzmacniaczem mikrofonowym. Neumann V 402 wyraźnie wskazuje, że w tym celu mogą być użyte układy scalone.
W tym gramofonie można było zamontować moduł dla zaprogramowanego sterowania ramieniem, by ułatwić w studio tańca wielokrotne powtarzanie konkretnych fragmentów z nagrania na płycie winylowej. Taki moduł powstał w Sztokholmie całkowicie niezależnie od producenta. Teraz taka możliwość nie jest już zupełnie potrzebna. Z PC komfort odtwarzania nagrań w studio tańca jest znacznie lepszy.
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
384 kHz dla szyny systemowej
Stary sprzęt nadal jary dla streamingu
Konfiguracja Audiophile Music Server Reference z ustawieniem szyny systemowej na 384 kHz od wielu lat świetnie się sprawdza w testach z najnowszymi możliwościami internetowych transmisji audycji radiowych. Jest w starej obudowie HTPC od Nox, gdzie jest uwzględniona nadal możliwość kopiowania płyt.
Teraz stała się także referencją w testach z audycjami Szwedzkiego Radia w programie 2, które są dostępne z bezstratnym Free Lossless Audio Codec.
Pojawiły się oczywiście bardziej atrakcyjnie obudowy Nox dla Brodcasted Music PC Reciver Reference.
Jakość odtwarzania muzyki zależy również od optymalnego skonfigurowania sygnału do głośników względem ich rozmieszczenia w pokoju.
Więcej w tym temacie https://krzemel.blogspot.com/2024/03/38 ... -htpc.html
Konfiguracja Audiophile Music Server Reference z ustawieniem szyny systemowej na 384 kHz od wielu lat świetnie się sprawdza w testach z najnowszymi możliwościami internetowych transmisji audycji radiowych. Jest w starej obudowie HTPC od Nox, gdzie jest uwzględniona nadal możliwość kopiowania płyt.
Teraz stała się także referencją w testach z audycjami Szwedzkiego Radia w programie 2, które są dostępne z bezstratnym Free Lossless Audio Codec.
Pojawiły się oczywiście bardziej atrakcyjnie obudowy Nox dla Brodcasted Music PC Reciver Reference.
Jakość odtwarzania muzyki zależy również od optymalnego skonfigurowania sygnału do głośników względem ich rozmieszczenia w pokoju.
Więcej w tym temacie https://krzemel.blogspot.com/2024/03/38 ... -htpc.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Automatycznie z laptopem i Win 8.1
Automatyczna kalibracja może działać nawet z laptopem pracującym z Windows 8.1.
Na ilustracji widać, że poprawnie zostało ustawione opóźnienie czasowe, bo odległość między wbudowanymi głośniczkami jest znikoma. Tu AIMP pozwala na przetwarzanie C/A z nadpróbkowaniem 192 kHz/32 bit. Ograniczenia głośniczków nie są przez to potęgowane przekłamaniami sygnału, który ma je wysterować.
Nawet z tym najbardziej nietypowym Windows można także ustawić korekcję dla głośniczków w telewizorze podłączonym do laptopa przez HDMI. W tym przypadku DAC działał jednak maksymalnie z 48 kHz/24 bity, ale i tak można dzięki temu zapewnić wierniejsze odtwarzanie muzyki, bo telewizor ma najczęściej nieco lepsze od laptopa głośniczki i silniejsze wzmacniacze do nich.
Nowe testy potwierdzają do tego, że nawet prosty soundbar podłączony do laptopa zyska z kalibracją.
Te nowe testy zostały zrobione z telewizorem Samsung, który ma rozwiązanie jak prosty soundbar i według producenta posiada moc akustyczną 40W (lewy - 10W; prawy - 10W; Woofer - 20W). Ze skalibrowany optymalnie sygnałem zyskało nie tylko słuchanie muzyki z nagrań multimedialnych. Niestety nowoczesna funkcja bezprzewodowego połączenia TV z PC jest jeszcze bardzo archaiczna nawet w Windows 11 i obsługujący ją sterownik dla przesyłu cyfrowego dźwięku 10.0.22621.3234 jest z 11 z 21.06.2006
Więcej w tym temacie jest pt Konfiguracja PC4uMusic i soundbar https://krzemel.blogspot.com/2023/11/4u ... ndbar.html
Na ilustracji widać, że poprawnie zostało ustawione opóźnienie czasowe, bo odległość między wbudowanymi głośniczkami jest znikoma. Tu AIMP pozwala na przetwarzanie C/A z nadpróbkowaniem 192 kHz/32 bit. Ograniczenia głośniczków nie są przez to potęgowane przekłamaniami sygnału, który ma je wysterować.
Nawet z tym najbardziej nietypowym Windows można także ustawić korekcję dla głośniczków w telewizorze podłączonym do laptopa przez HDMI. W tym przypadku DAC działał jednak maksymalnie z 48 kHz/24 bity, ale i tak można dzięki temu zapewnić wierniejsze odtwarzanie muzyki, bo telewizor ma najczęściej nieco lepsze od laptopa głośniczki i silniejsze wzmacniacze do nich.
Nowe testy potwierdzają do tego, że nawet prosty soundbar podłączony do laptopa zyska z kalibracją.
Te nowe testy zostały zrobione z telewizorem Samsung, który ma rozwiązanie jak prosty soundbar i według producenta posiada moc akustyczną 40W (lewy - 10W; prawy - 10W; Woofer - 20W). Ze skalibrowany optymalnie sygnałem zyskało nie tylko słuchanie muzyki z nagrań multimedialnych. Niestety nowoczesna funkcja bezprzewodowego połączenia TV z PC jest jeszcze bardzo archaiczna nawet w Windows 11 i obsługujący ją sterownik dla przesyłu cyfrowego dźwięku 10.0.22621.3234 jest z 11 z 21.06.2006
Więcej w tym temacie jest pt Konfiguracja PC4uMusic i soundbar https://krzemel.blogspot.com/2023/11/4u ... ndbar.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Laptop i MatchAudio Room EQ
MatchAudio Room EQ w AIMP z laptopem
Zainstalowanie wtyczki pozwala skorygować zewnętrze głośniki podłączone do laptopa przez złącze dla słuchawek https://mathaudio.com/room-eq.htm
Test z parą tanich głośników wykazał podczas pomiaru, że lewy przy ścianie ma silniejsze wzmocnienie energii akustycznej z otworu basrefleks, a prawy mniejsze. Idealne odtwarzanie sygnału testowego powinno mieć prostą linię. Wykresy pokazują że skala przekłamań jest silniejsza i bardziej skomplikowana, gdy głośnik jest postawiony w rogu. Funkcja wtyczki z korygowanie tego pozwoliła wierniej odtwarzać muzykę.
Ta funkcja nie wystarczy jednak, gdy takie rozmieszczenie głośników jest przy "nagich" ścianach, jak na zdjęciu marketingowym Pylon Audio. Więcej w tym temacie https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... audio.html
Zainstalowanie wtyczki pozwala skorygować zewnętrze głośniki podłączone do laptopa przez złącze dla słuchawek https://mathaudio.com/room-eq.htm
Test z parą tanich głośników wykazał podczas pomiaru, że lewy przy ścianie ma silniejsze wzmocnienie energii akustycznej z otworu basrefleks, a prawy mniejsze. Idealne odtwarzanie sygnału testowego powinno mieć prostą linię. Wykresy pokazują że skala przekłamań jest silniejsza i bardziej skomplikowana, gdy głośnik jest postawiony w rogu. Funkcja wtyczki z korygowanie tego pozwoliła wierniej odtwarzać muzykę.
Ta funkcja nie wystarczy jednak, gdy takie rozmieszczenie głośników jest przy "nagich" ścianach, jak na zdjęciu marketingowym Pylon Audio. Więcej w tym temacie https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... audio.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
48 kHz FLAC i surround 3+1
Nowe testy wypadły bardzo pozytywnie
Odtwarzane były stereofoniczne nagrania udostępnione w strumieniu szwedzkiego radia w formacie FLAC ze studyjnym próbkowaniem 48 kHz. Dekoder w AIMP był w wersji 2.4.5.4 z 13 października 2023.
Testy robione były z zaawansowaną płytą główną która ma dla funkcji DAC odseparowaną sekcję Audio Noise Guard z kondensatorami klasy hi-end i wbudowany procesor dźwięku Realtek ALC898, który zapewnia 110dB SNR. Są także złocone gniazda minijack, do których analogowy sygnał dostarcza dowolnie wybrany scalak ze wzmacniaczem operacyjnym, co na ilustracji nosi nazwę Exklisiv Uppgradable OP-AMP. CPU pracował z 4,8 GHz, a pamięć RAM z połową tej częstotliwości.
DAC pracował z sterownikiem Microsoft w wersji 10.0.19041.3636 z 10 października 2023 i konfiguracją dla dźwięku przestrzennego 3+1 (lewy; środek; prawy; tył).
Rozmieszczenia 4 głośników zostało automatycznie skalibrowane z dostępną ze sterownikiem funkcją Room Correction. Użyta została również ze sterownika funkcja Speaker fil i przetwarzanie z 2 na 4 kanały w AIMP nie zostało włączone.
Przetwarzanie D/A ustawione było dla 4 kanałów z nadpróbkowanie 32bit/192kHz
Takie ustawienie powinno dobrze się sprawdzić przy transmisjach z wykutej w skale sali koncertowej o kształie sześciokąta i 1 302 miejscami siedzącymi, a na scenie dla 100 muzyków. Więcej w tym temacie jest pt Berwaldhallen w domu z FLAC i SR P2 https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... sr-p2.html
Pokrewny temat poruszony jest pt Ambiofonia klasycznie ze strumieniem FLAC 48 kHz https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... 8-khz.html
Odtwarzane były stereofoniczne nagrania udostępnione w strumieniu szwedzkiego radia w formacie FLAC ze studyjnym próbkowaniem 48 kHz. Dekoder w AIMP był w wersji 2.4.5.4 z 13 października 2023.
Testy robione były z zaawansowaną płytą główną która ma dla funkcji DAC odseparowaną sekcję Audio Noise Guard z kondensatorami klasy hi-end i wbudowany procesor dźwięku Realtek ALC898, który zapewnia 110dB SNR. Są także złocone gniazda minijack, do których analogowy sygnał dostarcza dowolnie wybrany scalak ze wzmacniaczem operacyjnym, co na ilustracji nosi nazwę Exklisiv Uppgradable OP-AMP. CPU pracował z 4,8 GHz, a pamięć RAM z połową tej częstotliwości.
DAC pracował z sterownikiem Microsoft w wersji 10.0.19041.3636 z 10 października 2023 i konfiguracją dla dźwięku przestrzennego 3+1 (lewy; środek; prawy; tył).
Rozmieszczenia 4 głośników zostało automatycznie skalibrowane z dostępną ze sterownikiem funkcją Room Correction. Użyta została również ze sterownika funkcja Speaker fil i przetwarzanie z 2 na 4 kanały w AIMP nie zostało włączone.
Przetwarzanie D/A ustawione było dla 4 kanałów z nadpróbkowanie 32bit/192kHz
Takie ustawienie powinno dobrze się sprawdzić przy transmisjach z wykutej w skale sali koncertowej o kształie sześciokąta i 1 302 miejscami siedzącymi, a na scenie dla 100 muzyków. Więcej w tym temacie jest pt Berwaldhallen w domu z FLAC i SR P2 https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... sr-p2.html
Pokrewny temat poruszony jest pt Ambiofonia klasycznie ze strumieniem FLAC 48 kHz https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... 8-khz.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
384 MHz Bus Speed i ambiofonia
Testy z kwadrofonicznym ustawieniem głośników
Odtwarzane są 24 bitowe nagrania stereofoniczne wav z NIE teatru, a także przetworzone z nich na kwadrofoniczne
64 bitowy AIMP przetwarza z cyfry na analog z WSASPI ustawionym dla 4 kanałów i nadpróbkowaniem 32/192
W sterowniku producenta procesora dźwięku jest manualnie ustawiona konfiguracja dla 4 głośników
Użyta jest referencyjna płyta główna z ustawieniem Bus Speed na 384 MHz i optymalnie dobranymi wartościami dla RAM
Z identycznymi ustawieniami robione są z płytą, na której producent zapewnił optymalną konfigurację sprzętową w galwanicznie odseparowanej sekcji Audio Noise Guard. Wbudowany procesor dźwięku Realtek ALC898 zapewnia 110dB SNR. Kondensatory są klasy hi-end. Można dowolnie wybranie scalak dla wyjścia, co nosi nazwę Exklisiv Uppgradable OP-AMP. Są również złocone gniazda minijack. Niestety szyna systemowa musi pozostać na fabrycznym 100 MHz.
Pierwsza płyta radzi sobie nieco lepiej, chociaż na niej ALC 889A zapewnia tylko 108 dB SNR
Testy potwierdzają jak ważne jest ustawienie z oprogramowaniem. Procesory dźwięku na obu płytach mogą sprzętowo odsłuchiwać 24bit/192 kHz, ale dla słuchania muzyki lepiej sprawdza się nadpróbkowanie z AIMP, a te precyzyjniej pracuje przy ustawieniu transmisji szyny na 384 MHz i optymalnie do tego skonfigurowanymi przerwaniami dla RAM. W tym zakresie ustawienia bardziej zaawansowanej płyty były znacznie skromniejsze i z nadpróbkowaniem dla 4 kanałów można było wyraźniej to usłyszeć.
Temat poruszony został pt 384 MHz PC Bus Speed with quadraphonic playback https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... honic.html
Odtwarzane są 24 bitowe nagrania stereofoniczne wav z NIE teatru, a także przetworzone z nich na kwadrofoniczne
64 bitowy AIMP przetwarza z cyfry na analog z WSASPI ustawionym dla 4 kanałów i nadpróbkowaniem 32/192
W sterowniku producenta procesora dźwięku jest manualnie ustawiona konfiguracja dla 4 głośników
Użyta jest referencyjna płyta główna z ustawieniem Bus Speed na 384 MHz i optymalnie dobranymi wartościami dla RAM
Z identycznymi ustawieniami robione są z płytą, na której producent zapewnił optymalną konfigurację sprzętową w galwanicznie odseparowanej sekcji Audio Noise Guard. Wbudowany procesor dźwięku Realtek ALC898 zapewnia 110dB SNR. Kondensatory są klasy hi-end. Można dowolnie wybranie scalak dla wyjścia, co nosi nazwę Exklisiv Uppgradable OP-AMP. Są również złocone gniazda minijack. Niestety szyna systemowa musi pozostać na fabrycznym 100 MHz.
Pierwsza płyta radzi sobie nieco lepiej, chociaż na niej ALC 889A zapewnia tylko 108 dB SNR
Testy potwierdzają jak ważne jest ustawienie z oprogramowaniem. Procesory dźwięku na obu płytach mogą sprzętowo odsłuchiwać 24bit/192 kHz, ale dla słuchania muzyki lepiej sprawdza się nadpróbkowanie z AIMP, a te precyzyjniej pracuje przy ustawieniu transmisji szyny na 384 MHz i optymalnie do tego skonfigurowanymi przerwaniami dla RAM. W tym zakresie ustawienia bardziej zaawansowanej płyty były znacznie skromniejsze i z nadpróbkowaniem dla 4 kanałów można było wyraźniej to usłyszeć.
Temat poruszony został pt 384 MHz PC Bus Speed with quadraphonic playback https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... honic.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
7 VI 2024 Arte dei Sounatori
Nagranie międzynarodowego zespołu polskiego
Szwedzkie Radio transmitowało koncert Arte dei Sounatori podczas tegorocznego Stockholm Early Music Festival. Na ten temat jest tekst pt Barokowa muzyka we FLAC ze Sztokholmu https://krzemel.blogspot.com/2024/06/ba ... holmu.html
Szwedzkie radio udostępnia do 5 lipca 2024 nagranie z Advanced Audio Coding 96 kbps i studyjnym próbkowaniem 48 kHz koncertu Arte dei Suonatori: Polish Baroque Tapestry https://lyssna-cdn.sr.se/ljudit/p2_musi ... 25_96.m4a
Zarówno materiał z FLAC jak i z AAC odtwarzany był z konfiguracją PC4uMusic dla 4 głośników
Tradycyjne rozstawienie kwadrofoniczne było podczas odsłuchu bezpośredniej transmisji w strumieniu ze studyjnym próbkowaniem 48 kHz i bezstratnym kodowaniem komprymującym, a później porównane z nagraniem udostępnionym z AAC. W obu przypadkach możliwe było korzystanie z AIMP i nadpróbkowania w nim 32/192. Był również test z nowym ustawieniem głośników (lewy, środek, prawy i tył). Miłym zaskoczeniem było odtwarzanie nagrania udostępnionego z AAC, z którego przetwarzania do do sygnału dla wysterowani tych głośników zapewniła zaawansowana sprzętowo płyta główna.
Konfiguracja dla wav w stylu New Acoustic Dimension
NAD Electronics oferuje New Acoustic Dimension, czyli nowy wymiar akustyczny. Przedsiębiorstwo założone zostało w Wielkiej Brytanii, ale obecnie jest w Kanadzie. Tworzący tą firmę ludzie pragnęli powrócić do źródła, rzeczywistego dźwięku ukrytego za gałkami, wymyślnymi i kosztownymi panelami przednimi. Klasyczny tego przykład widocać na zdjęciu powyżej w zintegrowanym wzmacniaczu, gdzie radiator służy jednocześnie jaki ekran między elektroniką wzmacniacza i jego zasilacza
Bezpośrednia transmisja ze Sztokholmu została zapisana z AIMP w pliku wav.
Odtwarzanie tego pliku z ustawieniem AIMP dla 4 kanałowego przetwarzania D/A z 32/19kHz zapewniło w Sopocie fenomenalne wrażenie obecności na koncercie w Sztokholmie. Zaawansowany proces przetwarzania był zrealizowany bardzo purystycznie. Wyłączone zostały wszystkie zbędne tu funkcje AIMP. Ta konfiguracja jest tylko dla domowego serwera muzyki.
W tym temacie jest tekst pt Audiofilski serwer muzyki z odtwarzaczem strumieni https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... aczem.html
Szwedzkie Radio transmitowało koncert Arte dei Sounatori podczas tegorocznego Stockholm Early Music Festival. Na ten temat jest tekst pt Barokowa muzyka we FLAC ze Sztokholmu https://krzemel.blogspot.com/2024/06/ba ... holmu.html
Szwedzkie radio udostępnia do 5 lipca 2024 nagranie z Advanced Audio Coding 96 kbps i studyjnym próbkowaniem 48 kHz koncertu Arte dei Suonatori: Polish Baroque Tapestry https://lyssna-cdn.sr.se/ljudit/p2_musi ... 25_96.m4a
Zarówno materiał z FLAC jak i z AAC odtwarzany był z konfiguracją PC4uMusic dla 4 głośników
Tradycyjne rozstawienie kwadrofoniczne było podczas odsłuchu bezpośredniej transmisji w strumieniu ze studyjnym próbkowaniem 48 kHz i bezstratnym kodowaniem komprymującym, a później porównane z nagraniem udostępnionym z AAC. W obu przypadkach możliwe było korzystanie z AIMP i nadpróbkowania w nim 32/192. Był również test z nowym ustawieniem głośników (lewy, środek, prawy i tył). Miłym zaskoczeniem było odtwarzanie nagrania udostępnionego z AAC, z którego przetwarzania do do sygnału dla wysterowani tych głośników zapewniła zaawansowana sprzętowo płyta główna.
Konfiguracja dla wav w stylu New Acoustic Dimension
NAD Electronics oferuje New Acoustic Dimension, czyli nowy wymiar akustyczny. Przedsiębiorstwo założone zostało w Wielkiej Brytanii, ale obecnie jest w Kanadzie. Tworzący tą firmę ludzie pragnęli powrócić do źródła, rzeczywistego dźwięku ukrytego za gałkami, wymyślnymi i kosztownymi panelami przednimi. Klasyczny tego przykład widocać na zdjęciu powyżej w zintegrowanym wzmacniaczu, gdzie radiator służy jednocześnie jaki ekran między elektroniką wzmacniacza i jego zasilacza
Bezpośrednia transmisja ze Sztokholmu została zapisana z AIMP w pliku wav.
Odtwarzanie tego pliku z ustawieniem AIMP dla 4 kanałowego przetwarzania D/A z 32/19kHz zapewniło w Sopocie fenomenalne wrażenie obecności na koncercie w Sztokholmie. Zaawansowany proces przetwarzania był zrealizowany bardzo purystycznie. Wyłączone zostały wszystkie zbędne tu funkcje AIMP. Ta konfiguracja jest tylko dla domowego serwera muzyki.
W tym temacie jest tekst pt Audiofilski serwer muzyki z odtwarzaczem strumieni https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... aczem.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
32 bit float w WASAPI
Precyzyjne przetwarzanie D/A
Podczas testów z nagraniem Arte dei Sounatori było w AIMP ustawienie WASAPI 32 bit float, o którym Wikipedia ma hasło w j. ang. https://en.wikipedia.org/wiki/Single-pr ... int_format
Szerzej temat jest poruszony pt 32 bit float dla nagrywania i odtwarzania muzyki https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... nia-i.html
Podczas testów z nagraniem Arte dei Sounatori było w AIMP ustawienie WASAPI 32 bit float, o którym Wikipedia ma hasło w j. ang. https://en.wikipedia.org/wiki/Single-pr ... int_format
Chodzi o nadpróbkowanie i Wikipedia ma w tym temacie informację w haśle Rozdzielczość bitowa dźwięku:https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozdzielc ... wi%C4%99kuSingle-precision floating-point format (sometimes called FP32 or float32) is a computer number format, usually occupying 32 bits in computer memory; it represents a wide dynamic range of numeric values by using a floating radix point.
Zapis w formie liczby całkowitej
Rozdzielczość bitowa (wraz z częstotliwością próbkowania, liczbą kanałów itd.) ma znaczący wpływ na jakość dźwięku – przy jej wzroście dokładniejsze staje się odwzorowanie sygnału analogowego. Związane jest to z liczbą możliwych poziomów wartości dyskretnych – każdy poziom wartości musi mieć odrębną kombinację bitową, np. przy rozdzielczości 2-bitowej powstają 4 możliwe wartości dyskretne o następujących zapisach binarnych: 00, 01, 10, 11. Wobec tego liczba poziomów rośnie wykładniczo w stosunku do rozdzielczości bitowe.
Zapis w formie liczby zmiennoprzecinkowej
Wiele formatów plików dźwiękowych oraz cyfrowych stacji roboczych zapisuje wartości amplitudy w próbkach przy pomocy liczby zmiennoprzecinkowej[3]. Metoda ta jest stosowana np. przez format WAV i AIFF. W przeciwieństwie do liczb całkowitych, przy których wzorem jest pojedyncza seria bitów, liczba zmiennoprzecinkowa powstaje z osobnych wzorów bitowych, których matematyczna relacja tworzy wartość amplitudy. Najbardziej powszechnie stosowanym standardem reprezentacji binarnej jest IEEE 754, który powstaje z relacji trzech sekcji: bit znaku S (ang. sign) określający czy liczba jest dodatnia, czy ujemna, wykładnik oraz mantysa. Zapis liczby w standardzie IEEE 754 zajmuje 32 bity.
Szerzej temat jest poruszony pt 32 bit float dla nagrywania i odtwarzania muzyki https://4biensoundpc.blogspot.com/2024/ ... nia-i.html
-
- Specjalista
- Posty: 773
- Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34
Przetwarzanie i jak to odbieramy
Head-Related Transfer Function (HRTF)
W temacie konfiguracji PC4uMusic poruszanych jest wiele spraw, które mogą wydawać się bardzo odległe. Wspólnym mianownikiem jest przetwarzanie z uwzględnieniem, jak to odbieramy, czyli HRTF. Przykładem jest konfiguracja z AMIP i WASAPI, by dla wiernego odtwarzania muzyki w domu z 4 głośnikami przetwarzać sygnał z 32 bitową precyzją zmiennoprzecinkową. Rozmieszczenie głośników zostaje również automatycznie skalibrowane z dostępną od lat w systemowym sterowniku Windows funkcją Room Correction oraz Speaker fil. Więcej w tym temacie jest w tekście pt PC4uMusic & a head-related transfer functions https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... -hrtf.html
W złotej erze hi-fi zaoferowano kwadrofonię z analogowymi rozwiązaniami. Bardzo atrakcyjny sprzęt był dla niej z marką Marantz. Koncepcje tych ofert można uwzględnić teraz z technologiami cyfrowymi i w tym temacie jest tekst pt American Marantz tradition also in PC4u Music configurations https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... -pc4u.html
W temacie konfiguracji PC4uMusic poruszanych jest wiele spraw, które mogą wydawać się bardzo odległe. Wspólnym mianownikiem jest przetwarzanie z uwzględnieniem, jak to odbieramy, czyli HRTF. Przykładem jest konfiguracja z AMIP i WASAPI, by dla wiernego odtwarzania muzyki w domu z 4 głośnikami przetwarzać sygnał z 32 bitową precyzją zmiennoprzecinkową. Rozmieszczenie głośników zostaje również automatycznie skalibrowane z dostępną od lat w systemowym sterowniku Windows funkcją Room Correction oraz Speaker fil. Więcej w tym temacie jest w tekście pt PC4uMusic & a head-related transfer functions https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... -hrtf.html
W złotej erze hi-fi zaoferowano kwadrofonię z analogowymi rozwiązaniami. Bardzo atrakcyjny sprzęt był dla niej z marką Marantz. Koncepcje tych ofert można uwzględnić teraz z technologiami cyfrowymi i w tym temacie jest tekst pt American Marantz tradition also in PC4u Music configurations https://audiophilepc.blogspot.com/2024/ ... -pc4u.html