AIMP dla Wold Music i SiestaTime

Informacje o projekcie AIMP
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

11 VI ikona francuskiej piosenki nie jak ze studio

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

W plejadzie prezentowanych legend estrardy pojawiła się Édith Piaf.

Odtworzone 11 kwietnia podczas SiestaTime w sopockiej klubokawiarni nagranie było studyjne, ale można było odnieść wrażenie, że jest się w paryskim klubie. Siedząca w Sopocie grupka kobiet zapewniła do tego właściwą atmosferę. Trudno jest przeżyć coś podobnego w domu, a w tym przypadku miało to wyjątkowe znaczenie.

Édith Piaf, a właściwie Édith Giovanna Gassion miała pochodzenie francuskie, kabylskie, marokańskie i włoskie. Pierwsze nagranie dla wytwórni Polydor miała już w 1936 roku, ale największym przeżyciem muzycznym były oczywiście jej występy. Została odkryta w 1935 roku przez impresaria Louisa Leplée i występowała w jego kabarecie „Le Gerny’s” przy Champs-Élysées, pod pseudonimem „La Môme Piaf” (mały wróbelek). Stała się później znana milionom, ale ten pseudonim pozostał z nią i nie było to przypadkowe, bo artystka kojarzona jest z atmosferą paryskiego klubu, a te już w tamtych czasach były wielokulturowe. Głos Piaf i jej korzenie powodują, że trafia do serc słuchaczy, którzy nawet nie znają francuskiego. Stała się przez to ikoną francuskiej piosenki zarówno dla znających język, jak i nie. Właśnie taką publikę miała od samego początku, bo w Paryżu nigdy nie brakuje turystów.

Są nagrania z koncertów Piaf, ale trudno jest odtworzyć z nich to co słyszeli będący tam na miejscu. Mało prawdopodobne jest również, że powstały jakieś nagrania w małym paryskim klubie. Można to było jednak usłyszeć z przypadkowym miksem akustycznym nagarnia studyjnego i atmosfery w sopockiej klubokawiarni. Taki miks jest możliwy tylko przy wiernym odtworzeniu nagrania studyjnego i to zapewnił odpowiednio skonfigurowany komputer i nagłośnienie estradowe. AIMP zapewniał z nadpróbkowaniem 32/192 optymalny sygnał z transmisji Radia Nowy Świat, żeby wysterować nagłośnienie PA u 3 Siostr w Sopockim Domu Zdrojowym.

Obrazek

Na zakończenie audycji Marcin Kydryński zaserwował Boléro, czyli znany na całym świecie utwór, który jest stylizacją ludowego tańca hiszpańskiego i napisany został w 1928 roku przez fancuskiego kompozytora na zlecenie Idy Rubinstein, a ta była rosyjską tancerką, aktorką, mecenasem sztuki i postacią Belle Époque. Kompozyto Maurice Ravel pochodził z kulturowo mieszanej rodziny. To uczyniło go wrażliwym na kultury narodowe i regionalne. Ojciec miał szwajcarskie pochodzenie, a matka była Baskijką.

Jedna z włascicielek klubokawiarni słuchając odtwarzanego Boléro miała miłe wspomnienia z czasów, gdy tańczyła na lodzie. Jeden z gości, który jest atystą i urodził sią w Szwecji, a póżniej mieszkał w Londynie i Paryżu miał także wspomnienia z tańcem do tego utworu. Są one jednak z Sopotu i wieczornej imprezy. Takich wspomnień nie będa mieli słuchacjący muzyki klasycznej ze słuchakami z playlist na YouTube, które mają np tytuł "gdy musisz dokończyć zadanie domowe w ciągu godziny" i ta ma aż 4 mln odsłon.

Temat z tymi listami na YouTube został już poruszony w ninjeszym watku na form w poście pt 2x Scarlatti zgodnie z trendem https://www.forum.aimp.com.pl/viewtopic ... 315#p46315
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

SiestaTime na starcie bez AIMP

Post autor: BienSoundPC »

Pierwsze spotkania SiestaTime były bez AIMP

Obrazek

W sopockiej kawiarence artystycznej w Dworku Sierakowskich można było na wolnym powietrzu posłuchać muzyki siedząc w leżakach na piasku

Obrazek

i transmisja DAB+ Trójki odtwarzana była na żywo z indywidualnie skonfigurowanym w tym celu BienSoundPC, który podłączony był do wyprodukowanego w Sopocie przez Box Electronics zestawu estradowego z aktywnym subwooferem i pasywnymi satelitami.

Obrazek

W deszczowe dni pozostawała zabytkowa salka z trudną akustyką.

Obrazek

Jakiś czas można było tam posłuchać audycji tylko z transmisji FM i prostym zestawem kina domowego.

Obrazek

Później audycja była już odtwarzana z AIMP w np Cafe Zaścianek z wyjątkowo przyjazną akustyką i m. in. z polskimi monitorami studyjnymi APS Coax. Ta kawiarenka nie przetrzymała pandemii, ale głośniki są nadal produkowane w nowszej wersji https://www.aps-company.com/pl/coax2-pl/

Obrazek

Box Electronics oferuje także nadal zestawy estradowe i nawet o mocy 1400W/RMS - (18"+2x15") 700W/SUB + 2x350W/SAT, NEODYMOWY http://www.box.com.pl/produkty/kolumny- ... 5-neo.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

25 czerwca Ray Charles w SiestaTime

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek
Ray Charles to nr 2 na sporządzonej w 2008 roku liście 100 największych wykonawców wszech czasów https://www.rollingstone.com/music/musi ... 14-227414/
Born
September 23rd, 1930 (died June 10th, 2004)

Key Tracks
“What’d I Say, Pts. 1 & 2,” “I Got a Woman,” “You Don’t Know Me,” “Georgia on My Mind”

Influenced
Van Morrison, Otis Redding, Stevie Wonder

Ray Charles had the most unique voice in popular music. He would do these improvisational things, a little laugh or a “Huh-hey!” It was as if something struck him as he was singing and he just had to react to it. He was getting a kick out of what he was doing. And his joy was infectious.

But there was something else I didn’t realize until we sang together in the Eighties, on my song “Baby Grand.” When he sings, he’s not just singing soulfully. He is imparting his soul. You are hearing something deep within the man. I thought it would just turn me into this little nerd from Levittown, New York. But it didn’t. It emboldened me. It was like an evangelical event. He was the minister and I was the congregation. I got all fired up.

Ray started out wanting to be Nat “King” Cole. When Nat went down low in a song, like “Mona Lisa,” there was a growl in there that was kind of sexy. Ray took that to a whole other level. He took the growl and turned it into singing. He took the yelp, the whoop, the grunt, the groan, and made them music.

Also, he was a piano player. The piano is a percussion instrument. You put your body into it. Ray had a lot of unique body movements I didn’t know until I saw him. Before I saw him, I heard those movements as he sang. I heard his shoulder go up a little on the left side, the way he lifted himself off the stool. Then I realized the voice I was hearing was also playing that piano.

The first Ray Charles I heard was Modern Sounds in Country and Western Music. He’d had hits before that, the R&B stuff, like “What’d I Say.” But here is a black man giving you the whitest possible music in the blackest possible way, while all hell is breaking loose with the civil rights movement. When he sang “You Don’t Know Me,” I thought, “He isn’t just singing the lyrics. He’s saying, ‘You don’t know me. Get to know me.’ “

He could be very sly with a song. His 1972 version of “America the Beautiful” is an iconic recording. There was so much feeling in his performance. It was his way of saying, “This is my country too. We gave you your popular music. This was ours before it was yours.”

But Ray synthesized the blues into a language everybody could relate to. You can’t listen to Ray Charles and not say, “This is a man who felt deeply, who has lived this music.” He shows you his humanity. The spontaneity is evident. Another guy might say, “That was a mistake, we can’t leave that in.” No, Ray left it in. The mistake became the hook.
Obrazek

25 VI 2023 jego twórczość prezentował w swojej audycji Marcin Kydryński i wspomniał, że próbował sobie wyobrazić, jak żyje niewidomy.

Widzący nie mogą tego wiedzieć, ale muzyki słuchać możemy razem.

Obrazek

W każdą niedzielę od 15 do 17 u 3 Sióstr w Sopocie można posłuchać z estradowym nagłośnieniem muzyki prezentowanej w Porze Siesty

Obrazek

Ta klubokawiarnia jest w sopockim Domu Zdrojowym i ma nastrojowy wystrój. Jest także przyjazna dla niewidomych i łatwo tu dotrzeć, bo nie ma barier architektonicznych.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

17 IX 2023 podczas Siesta Festival

Post autor: BienSoundPC »

W ramach współpracy z nadawcą Pora Siesty odtwarzana będzie w Sopocie ze strumienia 256 kbps https://krzemel.blogspot.com/2023/09/25 ... -domu.html

Obrazek

Więcej na temat lokalu w Sopocie jest w blogowym wpisie https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dcast.html

Obrazek

17 wrześnie w tracie Siesta Festival Marcin Kydryński prowadzić będzie swoja audycją z Gdańska http://www.siestafestival.pl/siesta-festival-2023/

Pojawi się również 19 już płyta Siesta https://pl.wikipedia.org/wiki/Siesta_(s ... uzycznych)
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Audycja radiowa to nie kiedy, a co

Post autor: BienSoundPC »

Zmiana koncepcji audycji radiowej została już poruszona na blogu w nawiązaniu do jej odtwarzania w sopociej klubokawiarni https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dcast.html

Wspomniane było także o możliwości odtwarzania jej tam z wyższą rozdzielczością https://krzemel.blogspot.com/2023/09/25 ... -domu.html

Czas jej odtwarzania to kolejny temat

Obrazek

Była już inicjatywa, by odtwarzać ją w miłym gronie w poniedziałki wieczorem. Był to trochę skomplikowany projekt. Początkowo za każdym razem był tam przynoszony sprzęt, by zapewnić optymalną jakość odtwarzania muzyki zapisanej ze strumienia cyfrowego radia DAB+. Z czasem Polskie Radio zaczęło udostępniać archiwalny strumień, ale w Cafe Zaścianek z bardzo przyjazną akustyką były ograniczenia techniczne, by z tego w pełni skorzystać. Udało się jednak wypracować kompromis i nagranie audycji otwarzane było z pendriva.

Obrazek

Teraz można swobodnie odtwarzać audycję w formie podkastu

Trzeba w tym celu tylko otworzyć sobie konto w Radiu Nowy Świat. Jest to bezpłatne dla tych, którym wystarczy niższa rozdzielczość. Bardziej wymagający mogą zostać patronami, co nie jest wysokim kosztem.

Rekomendowane progi wsparcia to 20, 33, 50 zł miesięcznie https://nowyswiat.online/wspieraj-radio

Więcej na temat możliwości z Radiem Nowy Świat jest w blogowym wpisie https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... dy-co.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Albumy Siesta na finiszu

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

To jest przedostatnia już płyta

Marcin Kydryński w audycjach zaprezentował z niej niektóre utwory i przy tej okazji poinformował, że zamyka się tradycja z tymi albumami, które stały się platynową płytą 6 razy, a złotą 4.

Obrazek

Ich wydawca to Universal Music Polska, który wchodzi w skład struktury międzynarodowej, a ta jest jedną z wielkiej czwórki wytwórni

Na tej przedostatniej płycie Siesta są:
1. Marcin Kydryński: Siesta Theme
2. Willy Chirino & Arturo Sandoval: Cuba Linda
3. Arturo Sandoval: La Guarapachanga
4. Leoni Torres: Idilio
5. Michele Henderson: Yo Ka Parle
6. BelO (feat. Dener Ceide & Reginald Change): Pa Ri Nan Male`m
7. Saleka: Selfish
8. Drew Dean (feat.Jeremy Vanterpool): Chain Reaction
9. Banda Kakana (feat.Kim Alves): Uma Nova Flor
10. Elida Almeida: Mulata
11. Lucibela: Adeus Mama
12. Julio Cesar Barbosa: Hasta Siempre
13. Gonzalo Rubalcaba & Aymee Nuviola: El Ciego
14. Roberto Fonseca: Habanera
15. Gonzalo Rubalcaba & Raimundo Amador: Andalucia
16. Mietek Szcześniak: Jest Jeden Świat

Obrazek

Dostępna jest np w sklepie internetowym, w którym mają również zestawienie wszystkich wydanych płyt, ale tylko ostatnie są jeszcze do kupienia. https://www.gandalf.com.pl/m/siesta-xix/

Obrazek

Składanki Kydryńskiego mogą staną się tylko listami na Spotify

W mediach huczy jednak, że będą drastyczne podwyżki "dla jakości CD" i jedna z notek ma w podtytule Za muzykę HiFi przyjdzie sporo zapłacić, gdzie można przeczytać: https://antyweb.pl/spotify-supremium-cena
Z perspektywy Polski 19,99 dolarów (czyli ok. 86 zł) to bardzo dużo jak na jeden abonament. Warto jednak pamiętać, że Spotify dostosowuje swoje cenniki do lokalnych warunków. W Stanach Zjednoczonych plan premium kosztuje 10,99 dolarów miesięcznie (po ostatniej podwyżce), w Polsce za ten abonament trzeba zapłacić 19,99 zł (podwyżki w naszym kraju nie było). Można więc zakładać, że Supremium będzie u nas kosztował w graniach 30-40 zł miesięcznie. A jak to wypada na tle konkurencji?

Tidal HiFi oferujący dostęp do muzyki w jakości 16 bit, 44,1 kHz kosztuje 21,99 zł/miesiąc. Za plan pozwalający na słuchanie audio w jakości do 24 bit, 192 kHz wraz z formatami HiRes FLAC, Dolby Atmos, Sony 360 Reality Audio, FLAC i Master Quality Authenticated (MQA) trzeba zapłacić miesięcznie 39,99 zł. Apple Music oferujące muzykę w jakości Lossless (maksymalna rozdzielczość 24 bitów przy 48 kHz) oraz Hi-Res Lossless (maksymalna rozdzielczość 24 bitów przy 192 kHz) to koszt 21,99 zł miesięcznie.
Autor ma nadzieje na ceny w Polsce, ale trzeba tu jeszcze pamiętać o długoletnim braku rentowności, o czym jest we wpisie pt Androidalnie preferencje Spotify i finanse tego dostawcy https://krzemel.blogspot.com/2023/09/an ... ify-i.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

256 kbps ze starszym hi-fi

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Zestw Hi-Fi jest nadal użyteczny, gdy na FM nie ma już Siesty

Obrazek

Testy zostały zrobione z między innymi parą standardowych głośników 3 drożnych, w które mają tradycyjną zwrotnice pasywną i w niej nie zostały wymienione stare kondensatory. Temat starzenia się głośników poruszony jest we wpisie pt Alternatywa ortoakustyczna z lat 70 warta renowacji https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... i-jej.html

Obrazek

Wysterowanie głośników zapewnił Rotel RX 950 AX. Analogowy sygnał z udostępnianego przez Radio Nowy Świat strumienia 256 kbps został z PC podłączony bezpośrednio do wzmacniacza mocy przez wejście main in, co zagwarantowało najniższe możliwe ryzyko przesterowania. Producent podaje w specyfikacji technicznej moc: 2x85 W DIN (1 kHz, 4 Ohm, 1 % THD). Głośniki podłączone zostały sprawdzonym od lat kablem Supra 2x2,5 mm.kw. z beztlenową miedzią.

Obrazek

Głośniki były wcześniej w warsztacie tapicerskim Rad-Pol zgrane tylko z meblami na ekspozycję w sopockim salonie. Są z relatywnie niedrogiej oferty LG i mają powszechnie używaną konstrukcję basrefleks, z otworem przy podłodze. Ustawione były podczas testów, by generowały dźwięk na wysokości uszu słuchacza, a otwór znalazł się możliwie daleko od dużych powierzchni podłogi i sufitu, które powodują niekontrolowane wzmocnienie akustyczne.

Obrazek

Sygnał z audycją został w PC optymalnie skonfigurowany w sterowniku procesora dźwięku do rozmieszczeniem głośników. Możliwość takie korekcja powstała na potrzeby kina domowego, ale świetnie sprawdza się z tradycyjnym stereo. Ten zestaw z taką konfiguracją był także podczas wcześniejszych testów, które są tematem wpisu pt 320 kbps for Rendezvous and old LG loudspeakers https://audiophilepc.blogspot.com/2023/ ... ld-lg.html

W tym temacie jest także wpis pt 320 kbps i moc hi-fi elegancko uwalnia od FM https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... od-fm.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Akordeon w Porze Siesty

Post autor: BienSoundPC »

3 grudnia u Kydryńskiego królował akordeon

Obrazek

Perełką w audycji było tego dnia z pewnością akordeonowe wykonanie muzyki skomponowanej przez Domenico Scarlatti https://muzykotekaszkolna.pl/media/358 ... 3470000000

Obrazek

Nie zawiódł również Wynton Marsalis z kwintetem https://pl.wikipedia.org/wiki/Wynton_Marsalis

Obrazek

Jednak odtwarzanie muzyki nie porywało do tańca przy wykonaniu tanga przez absolwenta Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Jeleniej Górze https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Wyrostek


Obrazek

Nie wszyscy postrzegają tango jak Aldana Silveira i Diego Ortega, którzy wystąpili w TVN. Powiedzieli wówczas m.in., że Tango to niezwykły taniec, w którym emocje przekazywane są za pomocą zmysłowego poruszania się w rytm muzyki. https://dziendobry.tvn.pl/styl-zycia/ja ... -st7451434

PS!!!
Odtwarzanie tanga miało jakieś zakłócenie transmisji strumienia, bo później z podcastu wypadło świetnie.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2023, 16:53 przez BienSoundPC, łącznie zmieniany 1 raz.
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

9 grudnia 2023

Post autor: BienSoundPC »

Obrazek

Marcin Kydryński zaskoczył wielu słuchaczy utworami Chopina i Scarlattiego, czy też orientalnymi z zachodnich i wschodnich obrzeży Sahary. Taki repertuar nie jest oczyywiscie niczym dziwnym w jego audycji, ale nagrania były z absolutnie nieoczywistym instrumentem.

Obrazek

W pierwszej godzinie były nagrania z banjo i możliwość wiernego odtwarzania muzyki była szczególnie cenna, by poznać pełną gamę brzmienia tego instrumentu w tak zróżnicowanym repertuarze.


ObrazekObrazek

Prosty kabel pozwala odtwarzać strumień Radia Nowy Świat ze smartfonem lub komputerem podłączonym do domowego zestawy audio. https://sites.google.com/view/audio-z-pc-porady

Obrazek

Transmisja z 256 kbps jest dostępna tylko dla płacących, ale z 128 jest całkowicie bezpłatnie https://nowyswiat.online/userfiles/team ... 1652128562

Obrazek

Właściciele smartfonów posiadających logo nadgryzionego jabłka, ale bez wyjścia dla sygnału analogowego muszą zainwestować nieco więcej, co przy okazji zapewni wyższą jakość odtwarzania muzyki.

Zapewni to również AIMP zainstalowany w PC

Obrazek

Ważną rolę odgrywa tu Windows Audio Session Application Programming Interface i otwarta struktura PC, co zostało obszernie poruszone na blogu https://4biensoundpc.blogspot.com/2023/ ... ktura.html
BienSoundPC
Specjalista
Posty: 519
Rejestracja: 18 lis 2019, 12:34

Przystawka sylwestrowa ze Siesty

Post autor: BienSoundPC »

Pora Siesty to podcast z długoletnią tradycją

Obrazek

Teraz nie trzeba spotykać się już tylko o godz 15, by w miłym gronie posłuchać audycji Marcin Krydryńskiego, a w ostatni dzień 2023 roku była idealna okazja, by rozpocząć z nią Sylwestra. Zaserwowany był do tego idealny zestaw z muzyką.

Obrazek

Takie przesunięcie w czasie było praktykowane dużo wcześniej dla spotkań w Cafe Zaścianek. Komputer pełnił wówczas rolę nowoczesnego magnetofonu i wymagało to trochę zachodu. Nagranie było robione w niedzielę w czasie trwania audycji. Zapisywane było w bezstratnym formacie wav ze strumienia wma z przepustowością jedynie 96 kbps, który zapewniał lepszą jakość od 128 z mp3. Założeniem było, że na początek nagrania będę odtwarzane z referencyjnym zestawem dla konfiguracji PC4uMusic.

Obrazek

W takim zestawie były również produkowane we Wrześni monitory z norweskim przetwornikiem współosiowym. Na ich temat jest oddzielny tekst pt Audio Pro Solutions Coax - referencja z Polski dla odtwarzania muzyki przy biurku https://krzemel.blogspot.com/2019/04/au ... encja.html

Obrazek

Teraz w prosty sposób można sobie zaprosić Marcina Kydryńskiego, by o dowolnej porze przez 2 godziny wprowadził z audycją elegancką atmosferę sylwestrową. 5 minutowa próbka nie wymaga nawet logowania https://nowyswiat.online/podcasty/pora-siesty-180

Obrazek

Bezpłatnie dostępna jest transmisja 128 kbps, a 320 zapewni drobna opłata. Oba te strumienie warto jest odtwarzać z nadpróbkowaniem, które zapewni AIMP.

Obrazek

4 aktywne monitory z 5 calowymi przetwornikami współosiowymi zapewnią wysoka jakość odtwarzania muzyki dla grupki gości w domu i nie będą w żaden sposób zawadzać tańczącym. Na ich temat można poczytać pt 200 - 300€ to bardzo dobra oferta brytyjska z koaksjalnym przetwornikiem elektroakustycznym https://krzemel.blogspot.com/2023/10/br ... je-od.html
ODPOWIEDZ